28 Aralık 2008

Mutlu Yüzler Yardım Grubu

Böyle bir grup mu vardı? gibi bir düşünceye kapılabilirsiniz. Aslında amaç, 3 yıl kadar hizmet verdiğim bir şirkette, yardıma muhtaç kişi ve kurumları bulup, “bir elin nesi var, iki elin sesi var” düşüncesini yaymaktı.

Değer verdiğim çalışma arkadaşım ve bir süre bizim bölgeyi kontrol eden yöneticimiz Sakine’ye, yardımla ilgili fikrimi sunmuştum. Yardımlarımız ortada değil de, kalpten ve gizli olsun gibi düşünceyle hareket etmek istemiştik. Fakat ortada para toplamak gibi zor bir durum söz konusuydu. Eğer büyük şirketlerin birinde çalışıyorsanız, para toplamak gizli kapaklı yapılabilecek bir şey değil. İnsan kaynaklarımız, şirketin de yardım projeleri olduğundan konuyu herkese yaymayı doğru bulmamış, grup içinde hareket edebileceğimizi söylemişti. Bu da yeterli diyebilmiştik. İsteğimiz, yardımı tarafımızdan ulaştırabilmekti.

İlk yaptığımız çalışma, grup oluşturmak oldu. Adını Mutlu Yüzler Yardım Grubu koymuştum. Bölge içinde mailler yoluyla arkadaşlara ulaşıp, düzenli para verebilecek arkadaşlar aradık. İlk tepkiler, beklediğimin üzerinde oldu. Konuyla ilgili olarak, Omurilik Felçlileri Derneği ile bağlantıya geçerek ihtiyaçlarını belirledik. Bizim aklımız hep tekerlekli sandalyeye gidiyordu ama meğer o kadar çok ihtiyaç malzemesi varmış ki, şaşırıp kalmıştık. Yetişkinler için Altbezi, sonda gibi malzemeleri buradan öğrenmiştim. Çevremizden en uygun fiyatları belirleyip malzemeleri temin ederek, birebir derneğe teslim etmiştik. İsmi gibi kalbi de Harika Hanım, bizi hep güler yüzle karşıladı. Onun bu dernek için özveriyle yaptıklarına kalpten saygı duyuyorum. Bundan sonrası benim için çok zor olmuştu. Yeni bir işim vardı sanki. Yardım etmek isteyen herkesten bir şekilde para toplamak, onların muhasebesini tutmak, faturaları delil olarak saklamak ve bunları grup ile paylaşmak. İnanın, iş hayatımdan daha fazla zevk veriyordu. Para toplamak için Sakine’nin yaptıklarını anlatmakla bitiremem. Diğer destek olan arkadaşlarımın adını vermeyeceğim. İsim vermek, değeri düşürdüğü kanaatindeyim. Zaten grubumuzun büyük çoğunluğu da aynı fikirdeydi. Bu nedenle onları sadece saygıyla anıyorum.

Kurban bayramı, Müslümanlar için kutsal bir bayramdır. Gerçek amacı ibadet ile birlikte paylaşmaktan geliyor. Grup adına Lösev’e kurban bağışı yaptık. Lösev’e üye olmaktan büyük onur duymuşumdur.

Kullanmadığımız kıyafetler ve eşyalar ne olacaktı? Bunları da düşündüm ve kullanılmayan malzemeleri, çevremden ve grubumdan toplayarak, İstanbul Büyükşehir’in desteklediği Kadın Koordinasyon Merkezi’ne ulaştırıyorduk. Onların yaptığı zor ve büyük emek isteyen bir çalışmadır. Neden mi? Sizin verdiğiniz kıyafetlerin hepsini yıkıyorlar, sökükleri dikip onarıyorlar ve bedenlere ayırıp özenle hazırladıkları listelere göre dağıtmaya çalışıyorlar. Yöneticilerinin bana söylediği ve dikkatimi çeken bir şey vardı. “İnsanlar, kendi kullanmak istemedikleri şeyleri vermeyi biraz farklı algılıyorlar. Bize neler geliyor anlatamam. Kırılmış cam gibi çöpleri dahi, bir bağışmış gibi bize toplatıyorlar.” İnanabiliyor musunuz? Onlar sırf verdiklerinizi alabilmek için ayağınıza kadar gelirken, bunu fırsat bilip insanlar çöplerini toplatmaya çalışıyor. Pes diyorum…

Kişisel bağışlar ve kıyafet toplama işini çevreme de yaymıştım. Gruptan bazıları, bunu kendi çevrelerinde de yaygınlaştırarak işleri biraz arttırmışlardı. Adak vermek isteyen, aklında derneklere ulaşma düşüncesi olan herkese ulaşmaya çalışmıştım. Karşılığında, derneklerden aldığım makbuzu teslim ediyordum. Sevgili babam, bu konuda beni ciddiyetle uyarmıştı. “Yardım etmek isterken, insanların içindeki fesatlıklara yenik düşmemek için, her yaptığını belgele. Yoksa kaş yapayım derken göz çıkarırsın.” Teşekkürler baba. Sayende, hiçbir yardımın hesabını vermek zorunda kalmadım.

Şirketimiz, her sene olduğu gibi birtakım planlarını bizimle paylaştı. (Konu bizim için olumlu değildi.) Sorun bundan sonra başladı. Maddi sıkıntı telaşı başladı ve grubumuz dağıldı. İçten olduğuna inandığım arkadaşlarıma “lütfen şahsi olarak bu yardımı hiçbir zaman bırakmayın” dedim. Eminim şu an onlar bu geleneği halen sürdürüyordur. Buna kalpten inanıyorum.

Kişisel yaptığım yardımların içeriğine girmeyeceğim. Yaptıklarım bende kalmalı. Yoksa ne anlamı olur ki!

Tavsiyem, hiçbir zaman yardımlarınızı gösteriye dönüştürmemeniz. O zaman yaptıklarınızın hiçbir anlamı kalmıyor. Çıkar amaçlı yapılan yardımları cebinize, gizli ve içten yapılan yardımları ise kalbinize olan yatırım olarak görüyorum.

Şimdi sizlerden para istemeyeceğim. Ben ne bir derneğim, ne de bir resmi kurum. Sadece sizlerden özveri rica ediyorum. “Şuraya verdiğim paraları Allah bilir kim yiyor” düşüncesiyle hareket ederek, bir yere varamayız. Ben bu düşünceyi, zaten içten olmayan davranış olarak görüyorum. Belki içten yaptığınız yardımlar, birilerinin farklı amaçla cebine gidiyor olabilir, bunu çoğu zaman kesin olarak bilemeyiz ama sizin ruhunuz doğru yoldan doyuyor, buna inancım kesindir. Eğer yardım etmekse amaç, bunu kendi çabanızla da başka aracı sokmadan gerçekleştirebilirsiniz. Özellikle Omurilik Felçlileri Derneği, her bağış sonrası makbuz kestiği gibi, isterseniz yardım teslimatı zamanı sizleri emin olmanız için davet edebiliyor. Ama bunu tavsiye etmem. Çünkü birebir teslimat sırasında, kişilerin onuru kırılabiliyor.

Acaba hepimiz dostça elimizi birbirimize kalpten uzatsak, ülkemiz şimdi nerede olurdu? Biz hala ekranlarda birbirimizin foyasını çıkarmak için uğraşıyoruz ama yararlı olanları belki hiç izleyemiyoruz. Çünkü faydalı şeyler pek reklam getirmiyor.

Sizlere, ulaştığımız derneklerin adreslerini veriyorum. Umarım sizler daha fazlasını bulur ve el uzatırsınız. Birlikten kuvvet doğar. En kuvvetli biz olalım. Saygılarımla…

Emre Türker


Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği
Açıklama – Elden para bağışı kabul etmiyorlar. Para yardımı için hesap numaralarına yatırmanız gerekiyor. Elden malzeme götürmek istiyorsanız, telefonla arayıp ihtiyaç malzemelerini sorun ve adreslerine götürün. Size, karşılığında aldıkları şeylerin makbuzunu vereceklerdir.

Adres : Ataköy 7-8. Kısım Mimar Sinan Villaları Karşısı,
Rekreasyon Alanı Afet Yönetim Merkezi Arkası Ataköy-İSTANBUL
PK: 34750
Tel: 0 (212) 661 16 61
İnternet Adresi: www.tofd.org.tr/


Kadın Koordinasyon MerkeziAçıklama – Giysiden mobilyaya kadar verdiğiniz her malzeme, elden geçirilip ihtiyaç sahiplerine teslim edilmeye çalışılıyor. Eşyalarımı nasıl götürürüm diye düşünmeyin. Onlar verdiğiniz adrese en geç bir hafta içinde geliyorlar.
Adres : Piyale Paşa Bulvarı No:1 ( Top sahası yanı) Çağlayan İstanbul
Tel : 0 (212) 444 00 93
E-mail : bilgi@ibbkkm.org
İnternet Adresi: http://www.ibbkkm.org/


LÖSEV
Açıklama –Genel merkezi Ankara’da. Şubeleri para yardımlarını elden alıp makbuz kesebiliyor.
Benim ziyaret ettiğim, İstanbul’daki irtibat yeriydi.
İSTANBUL İRTİBAT OFİSİ
Nispetiye Cad. Başa Sk. Esen Apt. No: 11/3
1. Levent / İSTANBUL
Tel : 0 212 268 68 68
E-mail : losev@losev.org.tr
İnternet Adresi: www.losev.org.tr/

Emre Türker

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder