20 Ağustos 2009

Hayallerinin Peşinden Git

Bir hayalin varsa, onu yapabileceğine inanmalısın. Rhonda Byrne’nın The Secret kitabında, özü oluşturan gerçek düşünce buna dayanıyor. Bu sizin hayallerinizi gerçekleştirmek adına ne kadar çaba gösterdiğinize ya da göstereceğinize bağlıdır.

Hayalleri uygulama yolunda bilinmesi gereken en önemli şey, başkalarının isteklerine değil kendi hayallerinize koşmaktır. Yani siz arkeolog olmak istemiyor ama sırf bu mesleği size çok yakıştırdıklarından dolayı çabalıyorsanız, zarar görebilirsiniz. İyi bir koşucu değilseniz, çalışmalarla hız sürenizi arttırabilir ama mükemmel derece yapamazsınız. Koşmak istiyorsanız koşun. Çok dinamik bir yapınız varsa ve en iyi siz olmak istiyorsanız, o zaman koşmayı hayatınızın amacı haline getirin.

Üniversite seçiminde en büyük yanlış, başkalarının istekleriyle başlıyor. En sık tercih, doktor ve mühendislik dallarında gerçekleşiyor. Bunların çoğu, okuldaki öğretmenlerin veya hayat standartlarının çizdiği yolda, akla kazınan sahte hayallerin ürünüdür. Hastalardan nefret eden o kadar çok doktor var ki, bazen “neden doktor oldun o zaman?” diye söylenen hastaları, hastane kapılarında sıkça görebilirsiniz.

Programcı olmak istediğini düşünelim. Öncelikle, bu mesleğe adım atacağına gerçekten inanmakla işe başlamalısın. Sonra, seçimlere sıra gelsin. “Artık puanıma göre neresi tutarsa” fikriyle hareket ettiğinde, hedeflerden uzaklaşıyorsun. Programcı mı olmak istiyorsun? Öyleyse, ilk denemede olmadıysa ikincisinde, o da olmazsa üçüncüsünde şansını deneyeceksin. Hayat seni erken para kazanma mecburiyetine zorluyorsa, amacından yine de sapmayacak, çalışıp okumayı sürdüren niceleri gibi çabanı arttıracaksın. Hem böylece, hayallerinin yanında iş tecrübesi de edinmiş olursun.

Çizimlerin çok iyi ve projelerin mimar olmayı destekliyorsa, mimar ol. Fakat sen inanmadığın için başka bir meslek seçtin ve ömrün yarım hayallerle devam etti. Yıllar sonra kafanda ışıklar yanacak ama geç olacak. Çünkü geriye dönmek istediğinde, zaman makinesi halen icat edilmemiş olacak. Yıllar boşa akacak ve sen, sevmediğin işte sallanıp gideceksin.

Hedefiniz neyse, onun için neleri göze alabileceğinize bir bakın. Çevrenizin “ben sana söylemedim mi bunlar boş hayaller diye” söylemlerine takılmadan uğraşacaksın. Eğer buna gerçekten inanırsan, bir gün gelir ve sen, “Bana olmaz demiştin ama ben yine de başardım” diyebilirsin.

Limandan son gemi kalkıyor. Bileti henüz almadıysan, yeniden düşün. Çünkü ufuklara açılmak için halen şansın var. Birileri başarabiliyorsa, bu niye sen olmayasın?

Zengin ama huzursuz nice insanlar var. Çünkü onlar, sadece para kazanmak için çalıştı. Şimdi keyfini bile süremiyorlar.

Hayaller, aşka benzer. Birine sevdalanınca, başkalarının sözleriyle sevginden vazgeçmezsin. Geceleri düşünür, şair olur, hayal kurar ve hiç kimseyi görmezsin. Hayaller de öyle olmalı. Öyle aşık ol ki; sen hayallerinden, o da senden kopamasın.

Emre Türker

Yazıyı beğendiysen, Hayat Limanı şiiri ilgini çekebilir.

Picture: deviantart

11 yorum:

  1. Benim de hayallarem çoktu,peşinden gittim ama :((((((((

    YanıtlaSil
  2. beyaz mendil… Hayaller yaşamın can damarıdır. Onu kesme. Sonuçta beklentiler için yaşıyoruz. Elinden geldiği kadar çalışmaya devam et beyaz mendil.

    YanıtlaSil
  3. bütün yazı yine çok güzel , yine çok motive edici ama son paragrafdaki özetlemeye bayıldım.

    evet,hayallerimize aşık olmak lazım :)

    hayallerimizi sınırlamaya çalışanları da uzaklaştırmak lazım...

    YanıtlaSil
  4. nane şekeri... Ben de yorumuna bayıldım :)
    Hayallerden uzaklaştırmaya çalışanlar mı? Onlar gerçekten bizden uzak dursun...

    YanıtlaSil
  5. vay be süper bi yazı olmuş.
    öyle bi hayal olmalı ki gerçekleşene kadar istenmeli..

    YanıtlaSil
  6. Hayallerimin peşinden gitmedim,hala geç kalmış sayılmış olmasamda,sanırım umut saçmıyorum halihazırda..

    güçlü görünmektense hayallerimin peşinden gidecek kadar güçlü olmak isterdim.

    YanıtlaSil
  7. o halde yaşasın aşk! en iyi yapabildigim seylerden biri galiba. hayalperestlik değil tabiki yaptığım, hissetmek.
    güzel bir yazı olmus hayalbemolcum..ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. KaRaMeL… Öyle hayalini belirleyeceksin, yoksa neyi gerçekleştireceksin değil mi?

    Üfürükten Prenses… Son kelimeler harika. Güç görüntüde değil, içerdeki dengededir.

    ay kopuğu(köpüğü)… Hissettiğin sürece bir sorun yok demektir köpüğüm, sağol…

    YanıtlaSil
  9. hayaller,,,
    bir balık olarak alık alık ağzım havada hep hayalbaç oynadım hep gözü kapalı ebe oldum sanırım bir kez ebelenen olacaktım bulunamadım çelik çomak patladı..

    kimini yakalayıp sobeledim kimi saklandı bana haber vermedende oyundan çıktı hala aramaktayım...
    koşum peşinden koşmadımmı ama olmadı işte oyunun en heyecanlı yerinde birileri çağırdı penceredenmi kapıdan mı bilmem..
    ve o koşup gitti..
    ben tek başıma kaldım sobelediklerimle..
    aslına oyun cok fazla hayal ve çok fazla sobelenenle daha güzeldi ama bir kaçı böyle kaçıp gitti..
    sobelediklerimle mutlumuyum ?
    evet...
    ama saklandıgı yerden çıkarıp sobeleyemediklerim ce eee deselerde buca yıl geçmişte olsa fena olmazdı hani:):):)
    bugün fazlamı çocugum ne....
    e en güzel hayaller onlarda bunu inkar edemeyiz en yapılası zoruda

    yinede gökkuşağı altından geçmek ayı yıldızları yakalamak.
    mutlu prensin ülkesinde olmak en güzel hayallerimdi...

    YanıtlaSil
  10. Gerilen hayatlar,ıssız ve ufuksuz insanlar bu kadar çokken,ve bir kısmı yakınımızdayken,hayallerimizi yavaş yavaş yok ediyorken..ne aşk kalıyor,ne heves,ne heyecan.Yine de pozitif düşünelim pozitif şeyler olsun :)sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. asya selda… Benzetmeler çok hoş. Ben de sobeleyemediklerim olduğunda, sabahlara kadar uyuyamazdım. Halen aradığım ve sobeye koşmak için beklentide olduğum birçok gizli şeyler var. Çocukça şeyler her zaman güzeldir. Anlatımlar sade, hayalci, renkli ve kararlı.

    Ebruli… Çevremizdeki o karamsarlık, hepimizde birtakım negatiflikler çıkarıyor. Böyle durumlarda, bizi doğru yönlendiren, felakete sürüklemeyen yakınlarımızı bulmalıyız. Öyle ki, ayağımız takılmadan önce önümüzdeki fark etmediğimiz taşları bize gösterebilsinler.

    YanıtlaSil