07 Ocak 2010

Canım Kardeşim (1973)

Tür: Dram, Komedi
Yönetmen: Ertem Eğilmez
Süre: 90 dakika
Oyuncular: Tarık Akan, Halit Akçatepe, Kahraman Kıral, Metin Akpınar, Adile Naşit, Necdet Yakın, Sıtkı Akçatepe, Kemal Sunal

Gecekondu mahallesinde yaşayan Murat (Tarık Akan), babası ve kardeşi Kahraman’la (Kahraman Kıral) birlikte yaşar. Tek dostu Halit’le (Halit Akçatepe) beraber, sağda solda gezinip para bulmaya çalışır. Bir gece ansızın babası ölünce, Kahraman’a bakmak zorunda kalacaktır. Üstelik evden atılan Halit de onlara taşınmıştır.

Okulda sürekli kaşınan Kahraman’ın vücudundaki yaraları gören öğretmeni (Adile Naşit), onun muayene edilmesi konusunda ısrar eder. Doktora gittiklerinde ise acı gerçeği öğreneceklerdir.

Beş parasız olmalarına rağmen hayattan kopmayan iki arkadaşın dramını izlerken, cahilliği, çaresizliği ve açlığı göreceksiniz. Kadrosunda dönemin çok değerli oyuncularını barındıran film, klasikler arasında yer almaktadır.

Emre Türker

Picture: sinematurk

5 yorum:

  1. ahhhhhhh o son sahnede deli gibi ağlarım her defasında...

    YanıtlaSil
  2. Bir kere izledim, ömrüm boyu çıksada izlemiyorum. Çok ağlatmıştı beni, çocuk öldü.

    YanıtlaSil
  3. Hasta kardeşi çok istiyor diye tv çalmışlardı sanırım.Babam ve oğlum birde bu filmde çok ağlamıştım.Banada abim o yıllarda sibay beyaz tv göndermişti.Küçücük dünyam nasıl zenginleşmişti...Bir çocuk için tv nin ne anlama geldiğini iyi bilirim.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir film olmasına rağmen bir daha asla izlemeyeceğim bir film. çok etkilenmiştim bende.

    YanıtlaSil
  5. bizi en çok ağlatan türk filmi ;(

    YanıtlaSil