05 Ocak 2010

Law Abiding Citizen (2009)

Türkçe Adı: Adalet Peşinde
Tür: Polisiye / Dram / Gerilim
Yönetmen: F. Gary Gray
Süre: 109 dakika
Oyuncular: Jamie Foxx, Gerard Butler, Colm Meaney, Bruce McGill, Leslie Bibb, Michael Irby, Gregory Itzin, Regina Hall, Emerald-Angel Young, Christian Stolte, Annie Corley, Richard Portnow, Viola Davis, Michael Kelly, Josh Stewart

Clyde Shelton’ın (Gerard Butler) evine giren iki soyguncu, karısı ve çocuğunu vahşice öldürür. Davaya bakan avukat Nick Rice (Jamie Foxx), suçlu tarafla bir anlaşma yapar. Bu anlaşmaya göre biri idam olacak, diğeri itirafçı ve cinayeti işleyen kişi ise, bir süre cezaevinde yatıp çıkacaktır. Anlaşma Clyde’ın rızası olmadan gerçekleşmiştir.

Aradan 10 yıl geçer. Ölüm cezasının infazı sırasında suçlunun hiçbir şey hissetmemesi gerekirken, acılar içinde kıvranarak ölür. Diğer suçlu ise, Clyde tarafından işkenceyle öldürülür. Şüpheli olarak Clyde hemen yakalansa da, elde hiçbir delil yoktur. Yine de beklenen itirafı yapacağına dair söz verir. Yalnız bir şartla…

Suçluları sınamada Amerikan adaletinin ne derece adil olduğunu sorgulayan film, yüksek tansiyonda geçiyor. Polisiye sevenler için iyi bir alternatif olabilir.

Emre Türker

Picture: impawards

3 yorum:

  1. haftasonu gittim..filmi çok sevdim...finale kadar..finali neden bu kadar kötü yapmışlar.(( benim düşündüğüm finaller daha iyiydi:((:P

    YanıtlaSil
  2. Kaliteli paylaşımlar için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Bu tür filmleri güzel bulmuyorum ben artık..
    Devlete ve adelete güvenilmesi ve bunun bu şekilde olmasını demokrasi gereği empoze eden hükümetlerin yanında, adaleti kendi elleriyle gerçekleştirmeye çalışan filmlerin yapılmasından hoşlanmıyorum..
    İki zıt mesaj veriliyormuş gibi geliyor.. Filmdeki adalet sistemi yetersiz kaldığında, kendi adaletini kendisi gerçekleştiren polisin; mafyanın kendi çıkarları için ya da töre amacıyla uygulanan adaletten ne farkı kalıyor ki?

    YanıtlaSil