11 Ocak 2010

Hayvan Çiftliği


Yazar: George Orvell
Çeviren: Celal Üster
Sayfa Sayısı: 160
Kitap Boyutu: 12,5 x 19,5
Yayınevi: Can Yayınları

Bir çiftlikte etkili konuşmalarla diğer hayvanların ilgisini çeken Domuz, yönetimi ele geçirir. Yeni belirlenen ilkeleri şöyledir:

Hiç bir hayvan yatakta yatmayacak
Hiç bir hayvan alkol içmeyecek
Hiç bir hayvan, diğer bir hayvanı öldürmeyecek
Ve bütün hayvanlar eşittir...

Fakat zamanla yönetimdeki domuzlar, kuralları gittikçe kendilerine göre şekillendirecektir.

Tarihe geçmiş bir fabl (ders vermek amacıyla anlatılan, hayvanların kişileştirildiği hikâye türü) örneğidir. Kitabın yıllardır güncelliğini koruması, anlatım ve akıcılıktaki mükemmellikten kaynaklanıyor. 1903-1950 arasında yaşamış George Orvell’ın, işçi sınıfındaki açlığı tanıdığı bilinmektedir. “Paris ve Londra'da Beş Parasız” kitabı, bir çeşit biyografi sayılabilir. Ülkemizde ilk zamanlar çocuk kitabı olarak tanınan kitap, kapitalizme karşı sunulan sosyalizm düşüncesinde, iktidarın ayak oyunlarına eleştiri olduğu anlaşılmaya başlamıştır. Yazarın en ünlü yapıtları, “1984” ve “Hayvan Çiftliği” dir.

Emre Türker

8 yorum:

  1. HAYVAN ÇİFTLİĞİ
    Kars'tan gelirken Emre'ye vermiştim.
    oysa o ikinci sınıftaydı.
    Olsun ben ona teksas tommiks serisi de almıştım:)
    resim dersinde vivaldi de dinletmiştim
    onun ayaklarında lastik ayakkabılar vardı
    elinde kabuğu sıyrılmış çubuğu.
    olsun
    o beni anlyordu
    o özeldi özel olduğu için dinlerdi,benle kitap ayraçları yapar babasına kitaplık yapması için ağlardı.
    Eminim bambaşka şehirlerde yerlerde olacak okumak için ve
    Hayvan Çiftliği dediğinde biri yada Vivaldi
    ben Kars'ın Sarıkamış ilçasinin Karakurt nahiyesinin karapınar köyündeykende bilİyordum bunları diyecek belki..

    YanıtlaSil
  2. Selda... Senin hayat hikayenden biyografi yapmak lazım :) Çok değerleri ve anlamlı anıların var. Hatıraların derin, düşüncelerin sıcacık. Senin gibi temiz kalbe sahip olan öğretmenler sayesinde insanlar halen sevmeyi biliyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Aklımda son zamanlarda bu kitap bir cümleyle hem de okumasam da hakkında çok bahsedilen:
    "Bütün hayvanlar eşittir,bazıları daha da..."

    YanıtlaSil
  4. sedenist... Finaldeki eleştirel slogan.

    YanıtlaSil
  5. çok özledim o günleri çok hemde.
    tüm hayatımı o 4 yıla sığdırmışım sanki ve o 4 yılda yaşadığımı 25 yılda yaşamamış gibi öyle güzel ayrıntılardıki...
    teşekkürler sevgi yoksa ne öğrenseler boş değil mi?
    bu arada sende Emreymişsin yeniden farkettim:)

    YanıtlaSil
  6. Asyaselda… Evet ben Emre’yim :)

    YanıtlaSil
  7. En beğendiğim on kitap listesi yapsam bu kitap girerdi sıralamaya :-)

    YanıtlaSil
  8. bu kitabı ben de çok severek okudum.

    YanıtlaSil