18 Şubat 2009

Wristcutters: A Love Story (2006)

Türkçe Adı: Bilek Kesenler: Bir Aşk Hikâyesi
Tür: Dram / Fantastik / Romantik
Yönetmen: Goran Dukic
Süre: 88 dakika
Oyuncular: Patrick Fugit, Abraham Benrubi, Shannyn Sossamon, Shea Whigham, Leslie Bibb, Mark Boone Junior, Cameron Bowen, Mikal P. Lazarev, Clayne Crawford, Tom Waits, Chase Ellison, John Hawkes, Will Arnett, Adam G., Mary Pat Gleason, Sarah Roemer
İntihar edenlerden oluşan insanların ölümden sonraki renksiz dünyası hayal edilerek filme uyarlanmıştır. Ölümlerine kendileri karar veren bu varlıklar daha kötü bir yerde uyanacaklar, yaşamaya bu şekilde devam edeceklerdir.

Yatağından kalkan Zia (Patrick Fugit), dağınık odasını itinayla toplar ve bileklerini keserek intihar eder. Artık gerçek yaşamdan farklı, olmayan bir toplumun içine girmiştir. Hayattayken unutamadığı kız arkadaşı Desiree (Leslie Bibb), halen aklındadır.

Ölümden sonra, bir pizzacıda işe girer. Sonradan Rus asıllı Eugene (Shea Whigham) ile barda tanışarak dost olur. Bir gün, kız arkadaşı Desiree’nin intihar ettiği haberini alır. Bundan sonra yapacakları şey, ilginç özelliği bulunan döküntü bir arabayla, kız arkadaşını aramak olacaktır. Yolculukları sırasında otostop yapan Mikal (Shannyn Sossamon ) ile karşılaşırlar. Onun amacı, bu ilginç dünyada sorumlu birilerini bulmaktır.

Bu üç kişinin, gerçek olmayan ama gerçek kadar yakın bu topraklarda fantastik yolculuklarını izlerken, aradıkları şeyleri bulmak için ortaya koydukları çabaları izleyeceğiz.

Film, duyguların farklı öğelerle anlatımını beğenebilecek bir izleyiciye hitap ediyor. Gerçek dışı ve modern yapımlardan hoşlanmayanların ilgisini çekmeyebilir. Fakat bu filmde, abartısız bir fantastik oluşumla birlikte romantizm, çok güzel harmanlanmıştır.

Türkiye “Bilek Kesenler: Bir Aşk Hikâyesi” olarak bilinmektedir. Filmdeki ilginçlikler o kadar sıcak ki, hiçbir karesi rahatsız etmiyor. Wristcutters: A Love Story, yönetmenin kurguladığı hayal dünyasına, sıra dışı, farklı ve romantik bir dokunuştur.

Emre Türker

picture: impawards

6 yorum:

  1. İlk 10 dk.sını izledim, sonra başka birşey yüzünden bırakmıştım filmi, ama adamın öldüğünü anlamamıştım o zaman, tüm büyü gitti şimdi : )

    YanıtlaSil
  2. noranıngemisi... valla bak hiçbir filmin çok detayına inmiyorum, üzme beni :) Çünkü ben de can alıcı noktaların anlatılmasından hiç hoşlanmıyorum. Bu öyle bir şey değil, daha filmin başında zaten öldüklerini söylüyorlar. Zaten amaç onların öldüklerini fark etmek değil, hayal gücünü ve romantizmin büyüsünü yakalamak. Tekrar izlersen anlatmak istediklerime hak vereceksin.

    YanıtlaSil
  3. hos bır fılmmıs keske bulsam ızlesem

    YanıtlaSil
  4. öykü... Filmi bulursan kaçırma. Çok farklı ve doğal.

    YanıtlaSil
  5. bu filmi izlerken devamlı şaşkın gözlerle baktım ekrana, izlerken kendimi anlamak için kastığım ender ve farklı filmlerden biridir heralde. Film bittiğinde başımın ağrıdığını hissetmiştim resmen=) sonra parçalar yerine otursun diye oturdum bi daha izledim bu sfer daha zevk almıştım.. hayal gücünü ve sınırlarını biraz zorlayan bi film açıkcası.Evet öldüklerini anlıyosun ama gelişen olaylar yaşananlar aman tanrım =) bana bi filmi yeniden anımsattın Hayalbemol saol..şiddetle tavsiye edilir!

    YanıtlaSil
  6. Valla ben de ilk başlarda, bu çocuk intihar ettiyse nasıl yaşıyor demiştim :)

    YanıtlaSil