26 Şubat 2009

Hotaru no haka (1988)

Türkçe Adı: Ateşböceklerinin Mezarı
Uluslararası Adı: Grave of the Fireflies
Tür: Animasyon / Dram / Savaş
Yönetmen: Isao Takahata
Süre: 89 dakikaGrave of the Fireflies, Akiyuki Nosaka’nın kitabından uyarlanmıştır. 2. dünya savaşı sırasında Japon halkının durumu, büyüklere animasyon şeklinde izleyiciye sunuluyor.

Amerikan savaş uçakları, Japonya’yı bomba yağmuruna tutmaktadır. Sürekli ateş altındaki şehirde, siren sesleriyle halk panik içindedir.

Seita ve kızkardeşi Setsuko’nın babası, orduda askerdir. Anneleriyse, bombardıman yüzünden evlerinde ağır yaralanarak ölür. Tüm şehir yerle bir olup yatacak yer kalmayınca, teyzelerinin yanına giderler. Fakat teyzesi tarafından sürekli aşağılanarak sığıntı durumuna düşünce, kendi başlarının çaresine bakmak zorunda kalacaklardır.

Türkiye’de “Ateşböceklerinin Mezarı” olarak bilinen bu animasyon yapımı, savaşın dramını anlatan mükemmel bir filmdir. Fazla dramatik karelere sahip olduğundan, çocuklara uygun olmayabilir.

Filmi seyrederken animasyon olduğunu unutacak, yüreğiniz kan ağlayacak. Şimdiye kadar hazırlanmış belki de en anlamlı animasyon yapımdır. Şiddetle tavsiye edilir.

Emre Türker

picture: listal

7 yorum:

  1. Genelde savas fılmlerını , dram fılmlerını ızleyemıyorum çokça etkısı altında kaldıgımdan..
    Ama dayanabılırsem ızlemeyı cok ısterım.
    tskler onerı ıcın..

    YanıtlaSil
  2. serrose... Hazır Japonyadayken, izle bence.

    öykü... Film gerçekten çok dramatik ama sevgi dolu. 1988 yılında yapılmış olması, onu ayrı bir mükemmel kılıyor. Ama sen acı hikayelerden bildiğim kadarıyla huzursuz oluyordun, bu film canını sıkabilir ona göre.

    YanıtlaSil
  3. Bu filmde ağlamaktan canım çıkmıştı ama gerçekten güzel bir yapım. Pek dikkat çekici değil, o yüzden burada görünce şaşırdım, not bırakayım dedim.(:

    YanıtlaSil
  4. SarhoşKedi... Bu kadar mükemmel bir filmin bizde hiç tanınmamasına ben de şaşıyorum. Hatırladığı kadarıyla Türkiye'deki Japon film festivalinde oynamıştı. Ben de ağlamıştım ama erkeklik gereği fazla ortalarda söylemiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. bu filmin varlığını unutmuştum. hatırlattığınız iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  6. Sera... Böyle bir mükemmel film 1988’de yapılsın ve biz görmeyelim.
    Ben de çok şey kaçırdığımı düşünmüştüm. Animasyonun tahtında yer alıyor bu film. Hatırlattığıma sevindim, izleyince bana teşekkür edeceksin.

    YanıtlaSil