14 Şubat 2009

Dayı Mısın?

Kelimelerin anlamını tam olarak aklımızda şekillendiremediğimiz dönem, çocukluk dönemlerimizdir. Ayrıca bir kelimenin birçok ifadesi olduğunu da, zamanla öğreniriz.

Ortaokul yıllarındayım. Sırada yerinde duramayan bir yapıya sahiptim. Arkadaşlarla ders sırasında konuşur, birbirimizin hareketlerine güler ve bir türlü derse tam olarak konsantre olmazdık.

Fen dersinin tam ortasındayız. Asi tavırlar sergilemişim ama tam olarak farkında değilim. Ne yaptığımı da hatırlamıyorum desem daha doğru olur. Öğretmen yanıma yaklaştı. Çok ciddi bir tavırla sordu.

- Sen dayı mısın?

Bendeki dayı kavramı, başka şehirde oturan ve yaz aylarında ziyaretine gittiğimiz annemin abisi olarak oluşmuştu. Dolayısıyla da cevabım buna göreydi.

- Yok öğretmenim dayı değilim, büyüyünce olucam.

Sınıfta bir kahkaha tufanı koptu ama ben hala olayı anlamamıştım. Bir zaman sonra öğretmenim, babama bunu gülerek anlatmış. Sonradan öğrendim dayının ne olduğunu…

Emre Türker

picture: deviantart

1 yorum: