24 Şubat 2009

Jeux d'enfants (2003)

Türkçe Adı: Cesaretin Var Mı Aşka?
Ulusararası Adı: Love Me If You Dare
Tür: Komedi / Dram / Romantik
Yönetmen: Yann Samuell
Süre: 93 dakika
Oyuncular: Guillaume Canet, Marion Cotillard, Thibault Verhaeghe, Joséphine Lebas-Joly, Emmanuelle Grönvold, Gérard Watkins, Gilles Lellouche, Julia Faure, Laëtizia Venezia Tarnowska, Élodie Navarre, Nathalie Nattier, Robert Willar, Frédéric Geerts, Manuela Sanchez, Philippe Drecq
İnsanın içini ısıtan ve izlerken zamanı unutturacak kadar eğlenceli, romantik bir komedi. Türkiye’de “Cesaretin var mı Aşka?” ismiyle gösterime girmiştir.

Julien’in annesi ölümcül hastalığa yakalanmış ve hatıra olarak kendisine atlı karıca şeklinde kutu hediye etmiştir.

Polonyalı Sophie Kowalsky’le (Marion Cotillard), okul servis otobüsünün önünde öğrenciler dalga geçer. Bu durumda Julien Janvier (Guillaume Canet), Sophie’ye yakınlık gösterir ve elindeki kutuyu ona verir. Sophie ise gözyaşları içinde, Julien’den sevgisini ispat etmesini ister. Bu olayla birlikte aralarında büyük bir bağ oluşacak, her durumu oyun haline dönüştüreceklerdir.

Çocuksu ruhlarını hiç kaybetmeseler bile, aşkın ortaya çıkışıyla birlikte hayatlarında bocalama dönemi girecek, oyunun içinde aşk, aşkın içinde oyun arayacaklar. Bu onların kaderidir.

Film boyunca La Vie En Rose şarkısının melodisi, akıllarda yer ediyor.

Hayatın zorluğu içinde eğlenceyi bulabilmek, her kişinin yapabileceği şey değildir. Yaşam bir oyunsa, en iyi şekilde oynamak gerekir. Zevkle izlenebilecek eğlenceli bir Fransız filmidir.

Emre Türker

picture: movieposterdb

10 yorum:

  1. bu filme ba-yı-lı-rııııııııııııııımmmmmm :)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel gerçekten,artık böyle filmler çekilmiyor sanki.

    YanıtlaSil
  3. anubiss... Amelie'den sonra en iyi ikinci romantik komedi Fransız filmi. Benim de çok beğendiğim bir filmdir.

    Üfürükten Prenses... Artık biraz oskara oynuyorlar gibi, öyle olunca romantizm ön plana çıkmıyor olabilir mi? Aslında ülkemizde gösterime girdiği sene bu muhteşem film, adını pek duyuramamıştı.

    YanıtlaSil
  4. bende katılıyorym çok güzel bir filmmmmmm.

    YanıtlaSil
  5. bu film hayatımda ızleyıpte etkısı altından çıkamadıgım en tek flım dıyebılırım. pıskolojım bozuldu garıp garıp ruyalar gormeye basladım ve acayıp duygusallastım bana ne oldu hala anlayamadım ama kesın olan bısı var aglamayı basardım.

    YanıtlaSil
  6. ve cunety ergun nun bılınmeyen saatı uygulası
    adlı sarkısın da da kulanılmıs.
    final bölümünü izledıkten sonra içime garıp bı hıs oturdu. resmen sulu goz oldum yaw
    acayıp duygusallastım.
    artık ota bocege askla felan bakar oldum...
    hanı kızlar ıcın normalde bize ters.

    palamut88@hotmail.com

    BIRI BANA BU HIKAYENIN GERÇEK OLMADIGINI SOYLESIN

    YanıtlaSil
  7. bende deprosyona gırmıs gıbı bısı oldum film degılde ceneyt ergunun bılınmeyen saatı uygulaması gerçekten çok etkıleyıcı

    YanıtlaSil
  8. Evet.Favori filmlerm arasında.Hiç bıkmadan dfalarca izleyebilirim :)

    YanıtlaSil
  9. Bu filmi sinemada izlediğimde beni koltuğa mıhlamıştı. Komedi kısmı çok azdı bence.Romantikti evet ama acıklıydı.

    YanıtlaSil