26 Eylül 2009

Sokoban –Zeka Oyunu-

Sokoban, tarihin ilk programlanmış zekâ oyunlarından biri, hatta ilki sayılabilir. 1980 yılında Japon programcı Hiroyuki Imabayashi tarafından yazılmıştır.

Çok basit görünen bu oyun, zihni oldukça zorluyor. Oyunun zevkine kendinizi kaptırdığınızda, saatlerce başından kalkamayabilirsiniz. Hatta zihni çalıştırmak isterken, ileri seviyelerdeki bölümlerde, sinirleriniz fazlasıyla gerilebilir.

Sokoban Nasıl Oynanır?

Kuralları çok basit. Depo içerisindeki Sokoban (depocu ya da depo bekçisi), kutuları yerlerine itiyor. Bunu yaparken, kutuları geri çekemediği gibi, sadece bir kutuyu itebilir. Yani;
— Depocu, yalnız bir kutu itebilir. (iki kutuyu aynı anda itemez.)
— Depocu, kutuları geri çekemez, sadece itebilir.
— Genelde X ile işaretlenmiş bölgelere, kutular itilerek taşınır.
Not: Bazı hataların telafisi yok (kutu geri çekilmediği için) Böyle durumlarda baştan başlamak gerekiyor.

Başlangıç aşamasında aşağıdaki örnekler verilebilir.

Türkçe versiyon: istegenc linkinden ulaşabilirsiniz.

İngilizce versiyon: pimpernel linkinden ulaşabilirsiniz.
Burada, daha profesyonel hazırlanmış içerik bulabilirsiniz. Başlamak için, depocunun üstüne bir kere tıklayın ve yön tuşlarıyla onu hareket ettirin.
“Restart” ile oyuna yeniden başlayabilir,
“load level” üzerindeki sayıları arttırarak level’i zorlaştırılabilir,
“undo move” tuşu ile yaptığınız hareketi geri alabilirsiniz. (geri çekememe olayına biraz olsun çare gibi)
Tek kötü tarafı, reklâmlı olması.

7 yorum:

  1. yok hayır bu oyuna bu sefer bulaşmayacağım:) 2 sene falan önceydi sanırım ciddi takıntı olmuştu bende. kolay gibi gözüken ama ciddi şekilde düşünmeye yönelten bir oyun.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. küfkedisi... Bir ara ben buna kafayı baya bir yormuştum. Günlerimi harcadığımı biliyorum. Uyumadan önce gözlerimi kapadığımda, kutuları itiyordum :) Tetris furyasından daha tehlikeli, ama daha zekice :)

    minanana! Tam olarak anlayamadım ama izleniyorsun, bir sorun yok yani :)

    YanıtlaSil
  4. bu oyunu ilk annemin telefonunda görmüştüm geceleri telefonla beraber yatıyordum, arayanlara da ben bakmaya başlayınca artık, sekreter olarak mı tutsam seni yoksa telefonu mu kiralasam bilemedim diye tepki vermişti annem.. he he:))

    YanıtlaSil
  5. Şımarık Otostopçu... Bu oyunun telefonda oynanan versiyonuna rastlamadım. Fakat rastlasaydım, aynı duruma düşebilirdim. :) Kişiyi kendine esir eden bir zeka oyunu.

    YanıtlaSil
  6. Hayalbemol,

    İngilizce versiyonunun 6ncı levelında takıldım kaldım.. Acele yardım.. Rüyalarımda sokoban görmeye başlamadan önce..

    YanıtlaSil
  7. snobdog... Demek sen de bulaştın. Rüyalarında görmeden, bu oyunda bundan sonra level atlayamazsın :)

    YanıtlaSil