23 Nisan 2009

Takip Edilen Blog Yazarını Hayal Etmek

Android Lenore İsimli blogunda Sel, Bi İnsanı Hayal Etmek düşüncesiyle, kelimelerin ucundaki kişileri hayal kamerasından görebilmemizi istiyor. Daha önce tanımlamalar yapmıştım ama Sel’i kırmak olmaz. Önceliği ona verelim.

Sel… O bir çılgın. Hayatında yeterince sorun varken, o ayakta durup nefes almaya çalışan biri. Kimin ne söylediğini çok takılmayan, biraz asi, sevdiğine aşık ve son zamanlarda fazlasıyla fanatik. Çıtı-pıtı. Kızdırırsan fena, ama anlarsan çok makara…

BodrumSibel… Antik dünyanın Ütopik kişiliği. Geçmişimin ayak izlerinde sanki rol almış, aynı mekanları koklamış, çok fazla beklentisi olmayan ama eğlenmeyi seven biri. Yeri geldiğinde seven, yeri geldiğinde gülen, yeri geldiğinde avazı çıktığı kadar bağıran, kuralcı dünyanın anti hareketi.

nєнιяѕєℓ... Anlamadığınızda, cümlelerinde kaybolursunuz.
Anladığınızda ise ruhunuz bedenden kopararak boşlukta dans eder.
Tek dozda uçuran, bağımlılık yapan, aşkın kırmızı yüzü…

Franche… Franche'nin Masallarını okuyorsanız, yeni doğan bir güneşi izliyorsunuz demektir.
Her gün capcanlı… Sanata aşık, sanat da ona. Sempatik, kafileli, seviyeli…

Pino… Birçok yayında görürsünüz çizgilerini. Mutlu aile hayatını çizgilerine dökmüş, problemlerle barışık, hayata barışık, sanatına aşık. O bir şaheser. Çocukluğu her gün yeniden keşfeden, resim defterinin renkli kişiliği.

KaRaMeL… Dinlemeyi ve paylaşmayı sevmektir karamel tanımak. Sıkıntılar var olsa da, mutluluğu görmek için kafasını kaldırmayı çok iyi bilir. Sevdiğinde sonuna kadar yanında… Üzmeyi sevmeyen, dünyayı mutlu görmek isteyen…

Kelebeğin Ömrü… Bazen şiddetli görünse de, özünde dost… Çizgileriyle yaşamını karıştırmamak gerek. Yardımı seven, kinden uzak, sıcak, sevgi dolu… Eğer yaşamında yer alıyorsanız, dünyanın öbür ucundan çağırsanız, elindeyse gelebilecek kişilikte. İnandığım, inanmak istediğim biri.

Öykü… Öyle sade ki, karşı çıkacak çok fazla kişi çıkmayacaktır karşısına. Şiddeti değil sevmeyi, karamsarlığı değil huzuru aynasından yansıtan şirinlerin şirinesi. Şimdiki haline bakınca anlıyorsunuz ki, çocukken ne sevimliydi kimbilir :)

Böcek… O benim sakladıklarım arasına aldığım sevgi kutucuğum. Dünyanın en sevimli böceklerinden :) Kızınca daha sevimli oluyor. Temasındaki çekicilik, kelimelerine yansıyor. Ben onun kar tanesi olduğu bir yazısında, bembeyaz olmuştum. Yazdıklarında, bilirim ki yorumla beni der, yorumlayınca yanıma gelir oturur sohbet eder benimle sanki…

yesari… Başımın tatlı belası :) kimi zaman falcıdır, kimi zaman gezgin. Gelir sana takılırsa, sakın kızma. Her şey biraz daha gülümsemek içindir. Sanal dünyada yumruk nedir ki, kahkahalar bir olunca. Hayat tuzsuz olsun, yesarisiz olmasın :)

RiGoR MoRtiS... Demişimdir her zaman aşk platoniktir diye, ama RiGoR için platonik olmak bazen gerekliliktir. Uzaktan sever, incitmeden yaklaşır, sonra evin duvarlarına bağırır, kelimeleriyle döver sevgisini. Bir gün ona aşk salatası yapıp yanında yanardöner bir sevgi tabağı göndereceğim. Ama hiç bitmeyecek. Ne zaman yalnız kaldığını hissederse, tabağından alıp bir parça indirsin diye ruhuna…

Demet… Belki bir megaloman, belki bir radikal, belki de kendi halinde. Aslında o renkli bir karışık salata. Özgüven tanımında kişiliği, çizgilerine ve şekline güveni, onu daha cesur yapıyor. Yıkılanlarla vakit kaybetmez, sulu göz yağmurlardan hoşlanmaz. O nedenledir şemsiyeli modelleri. Hayatın içinde kukla, ama ipler onun elinde.

Kişileri tanımlamak gerçekten zordur. Bizimki biraz eğlence, biraz kaynaşma. Yorumladıklarım bilirler ki, uğradığım mekânlara ziyaretim, gelip geçici değildir. Kimi zaman çaktırmadan laf yediğim olur. Hayat anlayışımda, kimseyi kırmak yoktur. Popüler olmak için yaşamam, nefes almak için yaşarım. Paylaşmayı severim paylaşımları görmek için. İnsan, çektikçe daha fazla yazarmış ama ben tam tersini yaşatmak isterdim. Kimi zaman esiri oluyorum söylediklerimin ve arkasında duramıyorum. O zaman, mutluluk nedir diyorum kendi kendime. Mutlu olmamak için sebep değil, gülmek için neden arıyorum. Böylece daha kolay oluyor yaşamak.

Yukarıda tanıttıklarım, mimlediklerimdir. Ama kimsenin kapısına dayatma bırakmıyorum. Eğer gelip de okursanız ve Asi Sel’in mimini sevdiyseniz, sizler de anlatın. Ben mutlaka gelir okurum.

Sevgiler

Emre Türker

Picture: deviantart

19 yorum:

  1. çok tatlı bir blog yazarı mısın nesin(=
    Hayalbemol: gerçekçi,sorgulayan,düşünen,deşen,derin ve bir o kadar da yalın bir dile sahip,sakin ve huzurlu. Bunlar Hayalbemolun blogunun tanımı.
    Ya takip edilen blog yazarı;o kim?
    Bence sen çok duygusal,derin ve hassas birisn.
    Eternal Sunshine Of The Spotless Mind severleri genelde böyle oluyor nedense:)

    YanıtlaSil
  2. Aaa beni anlatmışsın :) Aslında ben herzaman fanatiktim ama biraz gösteriim istedim sadece.Diğer tanımlamalarına diycek bişeyim yok.Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. bırak yanar döner tabagı ben diyorum ya her evde mutlaka sen olmalısın :D sen gel yeter :D ilaç gbi adamsın valla yaa hayalimbemolum :D

    YanıtlaSil
  4. :)çok iyi bir gözlem...

    YanıtlaSil
  5. Franche… O filme gerçekten farklı bir saygım vardır. Hiç bu şekilde düşünmemiştim :)
    Tatlı sözlerin için teşekkürler. Duygusallığım bazen kontrolden çıkabiliyor.

    Sel… Geciktim anlatmakta ama vakit bulamıyorum bu aralar. Tabi ki anlatacağım, seni tanımlamak zevkti benim için.

    ...RiGoR MoRtiS... Sen var ya bir tanesin :) Kendime getiriyorsun beni, gitmek istemiyorum sonra. Öyle güzel sözler yazmışsın ki, kendimi klonlatmak geldi içimden :)

    demet… Kelimelerini okumaktan, kapının önünde seni izliyorum hissi uyanıyor, bir de senin gibi resmetsem, süper olacak :) Gözlemleri onaylayınca, daha bir mutlu oldum sanki.

    YanıtlaSil
  6. :) Gunaydın

    O kadar seker anlamıssın kı benı cok tsk ederım..
    Senın gozunden bu sayede tanadıklarımı bı kez daha görmek
    tanımadıklarımı da sayende tanıma sansı elde etmek oldu bu yzın:)
    sevgılerımle
    Hayalbemol yazılarını sevıyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Bak şimdi çok duygulandım hayalbemoll..
    (işte ben buralara ugrarım, kafamı her kaldırışımda..görebilmek için..)
    Dünden beri derman oldun dertlerime.
    süpersin canm:)

    YanıtlaSil
  8. ben seni çok sefioomm yaa !!!
    nası güzel yazmışsın be hayalimbemolüm, gönülden teşekkür ediyorum sana ..
    biz, yani sevgili blogdaşım yesarim ve ben böle bir mim yapmayı düşünüyorduk biliyomusun?? Herkes kendini bi şekilde ifade etmeye çalışıyor ama birde başkalarından kendilerini dinlemelerini istiyelim demiştik ahandaa yapmışlar meğersemkiii :)
    iyide olmuş yazmaya çalışıcam bakalım :)

    YanıtlaSil
  9. güzel oluyor dısarıdan nasıl göründüğünü okumak.. yine özenmişsn canım kelimelerinde.. çok tatlısın sen..

    YanıtlaSil
  10. öykü… Bloglar arası tanışma partileri düzenleyeceğim :)
    Sana birilerini doğru cümlelerle anlatabilmişsem, ne güzel.
    Ben de senin yazılarında büyük keyif alıyorum öykücüm, teşekkür ederim.

    KaRaMeL… O senin süperliğin :)
    Bazı sıkıntılı zamanlarda karşıma almak istiyorum insanları ve dinlemek istiyorum.
    Ama kelimeler de anlatıyor kişileri doğru biçimde.

    Kelebeğin Ömrü… Ben seni sanki izliyor gibiyim, aklımda görüntülüyorum. Blog kamerası var bende :) Yardımsever, asi, dostça ve insanca tavırlarını, kelimelerinden hissediyorum. Boş değilsin, belki içine sığmıyorsun. Sen döküldükçe blogunda, daha fazla anlamaya çalışıyorum seni ve bu da hoşuma gidiyor. Yesari ve sen, nihayetinde yazmışsınız mim yazısını. Birazdan dinlemeye geliyorum :)

    nєнιяѕєℓ… Seni anlatırken bile kelimelerim benzetmelere kayıyor ve edebi aşkla doluyor. Düşünceli olduğum zamanlar, şiirsel dokunuşlarınla dalıp, kelimelerinden yola çıkan uçaklarla göklere çıkıyorum. Bağımlılık yapıyor doğal olarak, almadan gidemiyorum :)

    YanıtlaSil
  11. ay ben geç kalmışım yahu. ama son dakka yetişsem sayılırmı..oyun devam ediyormu?

    Anti_sibel

    YanıtlaSil
  12. BodrumSibel... Oyun her zaman devam eder senin için Bodrum gülü :)

    YanıtlaSil
  13. şimdi okudum:)) çok duygulandım:) vallahi şımartıyorsun hayalbemol böyle yazarak:))
    Çok teşekkür ederimmm:))

    YanıtlaSil
  14. Pino... senin çizgilerini bilmeyen kalmayacak, bunu burada yazıyorum. Herşey benim için olduğu kadar, okuyanlar ve çizimlerini görenler için de gerçektir. Hiçbir abartı yok gerçekten.

    YanıtlaSil
  15. Sevdim bu bakış açısını. Zaten blog yazarlarını farkına bile varmadan hayal ediyoruz. Paylaşımları alıp yaşamımızda bir yerlere koyduğumuz ya da anında unuttuğumuz, bir de aralara bir yerlere sıkıştırdığımız zamanlar yapıyoruz bunu. Hoş ve anlamlı olmuş değerlendirmeleriniz.

    YanıtlaSil
  16. Hey çok güzel bir blog! Adam .. Güzel .. Inanılmaz .. Ben blogunuza imi ve ayrıca beslemeleri almak ...

    YanıtlaSil
  17. Sesler iyi, ben, blogunuza okumak gibi sadece benim sık ekledi;)

    YanıtlaSil