01 Nisan 2009

Arkeoloji Müzesi

Sokaklarda dolanırken, defalarca yakınlarından geçtiğimiz tarihi zenginlikleri görmezden gelip, park ve bahçelerde keyif çatıyoruz. Bazen neler kaçırıyoruz, işte bunu çoğu zaman anlayamıyoruz.

İstanbul’da, Topkapı Sarayı çıkışından Gülhane’ye doğru inen yokuşta, müthiş bir müze var. Müzeye giden bu yokuşun adı, kurucusu olan Osman Hamdi Bey Yokuşu’dur. Türkiye’nin en zengin müzelerinden biri olarak önemini koruyan Arkeoloji Müzesi, 1992 yılında Avrupa konseyi tarafından yılın müzesi seçilmiş.

Müzenin dış kapısından içeriye girildiğinde, muhteşem bahçesindeki arkeolojik kalıntılar, ziyaretçilerini karşılıyor. Müzenin içi, oldukça bakımlı ve göze hitap edilecek şekilde dizayn edilmiş. Heykeller arasında dolaşırken, geçmişe yolculuk yapabiliyorsunuz. Mumya, lahit ve tanrıça heykelleri, Anadolu Medeniyetlerine ait kalıntılar, insanı büyülüyor.

Ressam ve arkeolog Osman Hamdi Bey tarafından Müze-i Hümayun ismiyle 1891 yılında açılmış müze, 1900’lü yıllarda inşa edilen ek binalarla desteklenmiştir.

Not: Tarihi notlar, istanbul.gov.tr adresinden kaynakçadır.

Emre Türker

3 yorum:

  1. ahh ahh bilmezmiyim .. Bayılıyorum oraya ben... hep bir arkeolog olmayı isterdim ama olmadı :( Kazı yapıp tarihe ellerimle dokunmak isterdim ama malesef camlarından ardından bakabiliyorum sadece..
    Ama sana "Antalya Arkeoloji Müze" sine gitmeni şiddetle tavsiye ediyorum eğer gitmediysen... Eminim sende benim gibi nereye bakacağını şaşıracaksın.. İnanılmaz güzellikte biyer...

    YanıtlaSil
  2. Kelebeğin Ömrü… Müzeyi gezince benim de aklımın ücra köşelerinde arkeolog olma hayalleri düşmüştü. Antalya’ya 2-3 kere gitme fırsatım oldu ama o müze kaçmış gözümden. Umarım tekrar yolum oraya düşer ve ben, kaçırdıklarımı yakalama şansı bulurum.

    YanıtlaSil
  3. Tarihe açılan sihirli anahtarları sakladığımız,sonra ise unuttuğumuzu sandığımız yer belki yanıbaşımızdadır....içeriye girmemiz için bizi bekliyodur...çok şanslı bi milletiz bence...Sanat Tarihçi olarak çok gurur duyuyorum.

    YanıtlaSil