17 Nisan 2009

Yanılgı

Çeşitli kişisel gelişim kitaplarında, farklı şekiller görürüz. Bu resimler, kişinin görüntüyü algılamasını ölçer. Amaç, tek yönlü bakış açısından kurtulmaktır.

Ne yazık ki, çeşitli yönlerden bakabilmeyi ne kadar istesek de, bunu başaramıyoruz. Toplum, kişiyi yine kendi monotonluğuna çekiyor. Belli dönemlerde çok çabuk demoralize olabiliyoruz. Kafamızı bir noktaya takmışsak, kurtulmak zaman alıyor.

Sersemlikten uyanmaya başladığımız anlarda, sanırım çok geçmeden kendimizi sorgulamamız gerekecektir. “Hata nerde? Sorun nerden başladı? Nereye gidecek?” Fark ettiğimizde, kurtulmak için çareyi bulabiliriz.

Sorunlar, belli dönemlerde patlak verir. Psikologların geriye dönük problem çözme şekli, buna benzer. Sorunun ne olduğu tahmin edilip başlangıç noktası bulunmuşsa, gelecek için doğru hamle yapılabilir.

Doğru adım için kesin bir nokta olduğunu sanmıyorum. Sorun keşfedildiğinde, ya parçasını değiştireceğiz, ya da arızalı yerleri onarmaya başlayacağız. Eğer yaşanmışlıkların miadı dolmuşsa, güncelini temin edeceğiz.

Yapılan hataların garantisi yok…

Emre Türker

Picture: deviantart

7 yorum:

  1. resimde ne görüyorsunuz diye sormamışsın aamaaa...ben böle tereyağlı bi iskender gördüm meselaa:D

    nerden bakmamızı istiyorlarsa ordan bakıyoruz,onların görmemizi istediklerini görüyoruz...farklı birşey gördüğümüzde kendimize saklamamız gerekiyor...üzücü ama koyun olmayan kurt sayılıyor artık...çoban olduğunu ise sadece sen biliyorsun...(ne dedim ben şimdi:S)

    yine kayıplardasın Emre...böle derin derin yazıp yokoluyorsun...herşeyin en güzeli olsun her neler oluyorsa senin için:)

    YanıtlaSil
  2. güzel bi yazıydı, ne yorum yapiyim bilemedim ama, okudum yani onu söylemek istedim:)

    YanıtlaSil
  3. malesef at gözlüğü takmışız gibi tek yön bakarak yaşıyoruz toplum olarak.

    bu arada şu yanılgı reimler çok hoşuma gidiyor.

    bunlara bir kaç resim örnek vermeden tutamam kendimi. (ilgi alanıma girdiği için:))


    resim 1resim 2

    YanıtlaSil
  4. yesari… Çok fazla vakit bulamıyorum. Buldukça sarılıyorum klavyeye.
    Derinlerdeyim ama ara sıra boğulmamak için su yüzeyine çıkıyorum :)
    Sağol yesari güzel dileklerin için…

    bi dost… Okuyacak vaktini ayırman mutlu etti beni, bu da benim için yeterli :)

    BodrumSibel… Ben de seviyorum bu resimleri. Hayal gücü çok geniş bazı kişilerin, hayran olmamak elde değil. At gözlüğünü hayvana takan ve onu tek yöne sürükleyen de bizleriz. Yoksa atların bir suçu yok :)

    YanıtlaSil
  5. evet oda doğru bak. orda bile kendi yaptırımlarımızla atların görüş alanını bile kısıtlıyoruz.

    YanıtlaSil
  6. BodrumSibel… Kısıtlıyor ve dizginliyoruz. Asıl dizginlenmesi gereken biziz.

    Franche… Verdim cevabını :)

    YanıtlaSil