08 Nisan 2009

Dalgaların Ardında Kalanlar

Sevgili ...RiGoR MoRtiS... blogunda Zaten Hep Üzgün Bu Beden derken, felsefi oluşumlardaki “Hayatında üzüldüğüne üzüldüğün şeyler neler?” sorusuyla mimlemiş beni. Öyle güzel iltifatta bulunmuş ki, ne söyleyeceğimi bilemez bir haldeyim. Bu soru, geçmişin izlerini taşıyan aşkların kalıntılarını hatırlatıyor.

Aşk, birçok ifadenin içinde yer alan bir kavramdır. Bünyesinde barındırdığı duygular sayesinde, ya dünyanın en mutlu insanı havasına girer, ya da yerin dibine geçersiniz.

Aşk efendi olarak ortaya çıktığında, düşüncelerdeki tüm alıcılar tek yöne odaklanır. Herhangi bir parazit veya sizi etkilemeye çalışan başka sinyaller, duygularınızı çevirmek için yeterli olmayabilir.

Yürekteki dalgalar yükseldiğinde, kıyılardaki tüm maddeleri tokatlayarak derinlerine çeker. Hatta uzun süreli gelgitler yaşanmışsa, kaya gibi sert hisleri bile aşındırabilir. Dalgalar ataklarına son verdiğinde, sahillerinizdeki kumlar azalmış ve zayıflamışsınızdır. Kendinizi toparladığınızda, sulara karşı önlem almaya başlarsınız.

Sonların ardından, platonik havasıyla kokusunu bir süre daha hissettiren aşk, terk edilen tarafı hırpalamaya devam eder. Belki yaşanacak yeni çevre, belki bir kıpırtı, belki de sessiz sular, dalganın gücünün kaybolmasını sağlayan etkili nedenlerdir.

Her şey geride kaldığında, düşüncelerde derin bir nefes kalır. Her fırtına ardından, derin nefes yeniden ortaya çıkar. Geçmişlere ah çekilince, geçen zamana acınır. Tüm yıkımlar, bir hiç yüzünden olmuştur.

İşte bu yaşananlar, geçmişteki hüsranların boşa harcanmış olduğunu anladığımız an’lara denk gelir.

Emre Türker

Picture: deviantart

9 yorum:

  1. edebi bi metin havasında anca bu kadar güzel açıklanabilirdi bi mim..Bi benimkine bak bi seninkide yani :D Adamım diye boşuna demiyorum yani sana:D

    bu arada;sahildeki kumlar azalmış ve zayıflamışsınızdır,bunu anlamam için aynaya bakmam yeterli,çok bi çekti beni de!

    YanıtlaSil
  2. ...RiGoR MoRtiS... Düşüncelerinden kopup dökülmüş kelimeleri okumaya harcayacak vakit buluyorsam, boşa geçmiş yılların hesabını bilmediğim için değil, zamanı doldururken anlam çıkardığım ve yorumlamaktan hoşlandığım içindir. Seviyorum ben düşüncelerini, en azından yazdıklarını yorumlamayı, çözümü aramayı.
    Bu arada parantez açarak demek isterim ki, bunlar aşk sancıları çektiğin günlerden sonra yaşayacaklarındır. “Salla gitsin”lere dönüşecek tüm sancılar, sonrasında hafifleyeceksin bir kuş kadar. Önemle belirtmek istedim. Sevgiler…

    YanıtlaSil
  3. hani demişsin ya 'herşey geride kaldığında, düşüncelerde derin bir nefes kalır.'diye.:)
    İşte önemli olan bu ana kadar yaşananlardır.
    hayata karşı soğukkanlı ve bırazda vurdumduymaz olmak lazım.yoksa hayatta üzülecek çok şey var ve sonrasında geriye bakıp üzülmek de..

    YanıtlaSil
  4. yazı yazdıgımız sürece, sızıyı ve neseyi aynı yoğunlukla yazabildiğimiz sürecee zamanı ve sartları eşitliyoruz kendimiz için çizdiğimiz resimde..
    ve fırcalar ,boyalar,renkler derken
    tualede aklımzdan geceni yapıoruz;en cok acıtanı,en mutlu edeni çiziyoruz zevkle..

    YanıtlaSil
  5. geçmişdeki yaşanan hüsranlar boşa harcanmış günler değildir be..onlar şuanki seni yapan ve sana şu andan sonrakiş hayatına artı olarak dönerler aslında. çünkü her yaşadığın hüsrandan birşeyler öğrenirsin farkında olarak yada olmayarak..

    bu konu üzerinde çok düşünürdüm. eskiden yaşamış yanlış ilişkilerşimden kendimi suçlar ne kadar da zamanım gitmiş derdim. sonrasında bu düşünmi yendim çünkü hatırladığımda hep acı veriyor ve kendime kızgınlığım geçmiyordu. şimdi ise bunun tersini düşünerek kendime kızgınlığımı atıp daha pozitif olmamı sağladım. geçmişteki hüzünlerim yanlışlarım eski gereksiz diye sandığım ilişkişlerim bana şuanki hayatımda doğru kararlar vermemi ve doğru hissetmemi sağladı.

    o yüzden onlar birer artıdır senin için..

    YanıtlaSil
  6. ve yine bir ödül mimi ellerimden =)

    YanıtlaSil
  7. BodrumSibel'e katılıyorum, ellerinden öpüyor saygıylan eğiliyorum. Çünkü hakikaten hayat anlık mutluluklarda saklı ve bir bün güzel olan herşeyin sonu gelecek,o yüzden geçtikten sonra yitik bir zaman olmuyor,sana kazndırdığı tecrübeler ve mutlu anılarla bir yaşam dilimi sunuyor,önemli olan saygıyla gülümseyerek anabilmek ne kadar canımızı yakan olaylar dahi yaşansa da...Yani hani üstat ne demiş:
    "Ben bu yüzden hiçkimseden gidemem,gitmem,unutamam acı-tatlı ne varsa hazinemdir acının insana kattığı değeri bilirm küsemem acıdan geçmeyen şarkılar biraz eksiktir"

    YanıtlaSil
  8. Mimledimmm,mimlendinn canımmmm :D

    YanıtlaSil
  9. KaRaMeL… Aşk kadar olmazsa da, yakınına kadar sokulup bir o kadar huzursuz edici duyguların olduğu bir gerçek. Bir ders niteliğinde hepsi belki ama o ders, en sevimsiz ders olsa gerek.

    nєнιяѕєℓ… Ben bu güzel sözlerine karşılık ne söylesem boş.
    Tuvallerinde görüntülediğin her şeye sevgiyle ulaşırken,
    Seni tanıdığımın haklı gururunu yaşıyorum.
    Her zaman var olman dileğiyle.
    Not: O sevgi dolu sözlerinden uzattığın ödülü ellerinden alıp
    Listemin başköşesine yerleştiriyorum. Sevgiler.

    BodrumSibel… Tabi bu dersler, gerçekten önemli.
    Ah bir de duygularımızdan birkaç yaş götürüp bizi çökermeselerdi…

    Franche… Sözlerini gerçekten çok beğendiğim bir şarkıyla damardan girmişsin be :)
    Tecrübeler diyoruuuum, ah götürdü senelerimizi. Yarınlardan çıkacağımız ne malum :)

    ...RiGoR MoRtiS... Aldım rigorcum aldım, altına da bir not iliştirdim,
    duygular karşılıklı olmasa, sevgiler daim kalmazdı :)

    YanıtlaSil