19 Nisan 2009

Olumlu Düşünce

Çevreden sık olarak duyduğumuz bir cümle vardır. “Benim neler yaşadığımı biliyor musun?” Bu cümle, açılıma müsaittir. Devamı, “Neden ben?” ya da “Benim yaşadıklarımı anlaman mümkün değil” gibi sözlerle uzatılabilir.

Herkesin şanslı veya şansız olduğu bir zaman vardır. Kimisi kılını bile kıpırdatmadan, büyük mal varlıklarının üstüne konabilir. Fakat onun sorunları yok mudur? Bu soruyu sordukça, yeni açılımlar buluyorum. “Ondaki para bende olsaydı…” Bu cümleyle başlangıç, yine sık anlatımlardan birine hazırlıktır. “Ah ulan” çare getirmeyeceği gibi, “eğer bir gün olursa” umudu, gereksiz yakınmalardan kurtulmayı sağlayabiliyor.

Olumlu düşünceyle ilgili çok fazla ders veren vardır. Şöyle yapmalısın, böyle yapmalısın… Aslında her şeyin özü, olumsuzluğu atlatmaktan geçiyor. Çünkü her türlü olumsuzluk, tiryakilik yaptığı gibi, düşüncelerimizi dönme dolap haline getiriyor. Ne yapsak, aynı yere dönüp canımızı sıkmaya başlıyoruz.

“Kimse beni sevmiyor?” Sevilmek, doğuştan gelen bir özellik değildir. Eğer sevilmiyorsanız, ya kıskanılacak kadar iyisinizdir, ya da nefret edilecek kadar kötüsünüzdür. Böyle durumlarda, olaylara tarafsız bir hakem olarak yaklaşmak gerekiyor. Ne yaparsanız yapın, eğer sizi biri sevmiyorsa, ona göre uygun değilsinizdir. Eğer kimse sizi sevmiyorsa, paragrafın başında söylediklerim geçerlidir.

Yalnızlığı çok sevmeme rağmen, bu bağımlılığımı onaylamıyorum. Çünkü çoğu bünyeyi felakete sürükleyen bir şeydir. Mümkün olduğu kadar çevreden kopmamak gerekiyor. Yalnızlık, günün içinde kendine vakit ayırmak olarak düşünülünce güzeldir.

Olumsuzluktan kurtulmak için en önemli yöntem, olumsuzlukların yönünü değiştirmek olacaktır. Bunu gerçekleştirmek için de en güzel yardımcılar;
Monotonluktan kurtulmak ve farklı şeyler denemek,
Sonu görünmeyen yola girmemek,
Strese neden olan şeylere yaklaşmamak,
Sizi boğan kişilerin eline koz vermemek,
Özeli herkesle paylaşmamak,
Başkasının sözlerine körü körüne inanmamak,
Zarar veren bağımlılıktan uzak durmaktır.

Şunu anladım ki, mutsuzluk anlarında içine kapanıp bekleyince, çevreden panzehir gelmiyor. Rahatlayıp dünyayla barıştığınız an, bakış açınız değişiyor. Kitaplardaki gibi söylemiyorum. Yani ne çok zenginlik, ne kariyer, ne popülerlik… En üst noktadayken bile, bunları kaybedebiliyorsunuz. Taktikler her zaman işe yaramıyor. Fakat morali iyi tutarak huzur bulmak, eldekilerle yetinmeyi bilince gerçekleşiyor.

Emre Türker

Picture: deviantart

11 yorum:

  1. En guzel karanlıktan cıkma seklı
    bunalımdayken kendını dısarı atmaktan gecıyor..
    Bzen en ıyı dostunla bıle
    sorunları tekrar tekrar konusmus olmak degıl rahatlamak dahada ıcını karartabılıyor
    sıyrılmalı olaylardan onun ıcnde
    farklı bıseyler yapabılmelı..
    bırde olumlu dusun olumluyu cek
    fıkrıne cok ınanıyorum
    uyguluyorum da
    sevgılerımle.

    YanıtlaSil
  2. Emre; çok sevdim bu yazıyı...ama çookk..çooooooooookkk....:)...yorum yok üzerine yapılacak...

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle kişisel terapi olarak algıladım yazını Emre,
    bunu ilk seans olarak düşünüyorum ;)
    yalnızlıklarımızda iç sesimizle konustugumuz, en kalabalık yerlerde dış sesimizle sustuğumuz zamanların açıklaması gibi yazın..çok güzel..

    YanıtlaSil
  4. Yalnızlık

    Yalnız kaldınız sanırsınız,
    Biliyorum.
    Yalnız bırakılmışsınız,
    Biliyorum.
    Ötesi yok.

    Ötesi var:
    Yalnızlık
    Müziğin bile seni dinlemesidir.
    Yalnızlık
    İnsanin kendine mektup yazması
    Ve dönüp-dönüp onu okuması
    Yalnızlığın da ötesidir.

    Özdemir Asaf

    YanıtlaSil
  5. karıncaIar aKIıma geIdi nedense
    KİMSE BENİ SEVMİYOR
    KARINCAIar sever

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel yazmışsın.
    Gerçekten şahane bir paylaşım sunmuşsun burada..
    ''Olumsuzlukların yönünü değiştirmek'' için gösterdiğin çareler de çok güzel,denemesi gerek mutlaka..
    Çok teşekkür ediyorum bu yapıcı yazı için..

    YanıtlaSil
  7. bu sıralar en çok itiyacım olan şey huzur ve bu yazıyı çook sevdşm ben
    argo da hay azını öpim derler yaa aynen öyle yani:))

    YanıtlaSil
  8. çok güsel bi yazı:)çok da doğru

    YanıtlaSil
  9. Kendimden çok şey bulduğumu belirttikten sonra bahsetmem gereken başka bişey var ki.O da mim'lendiğiniz :)

    YanıtlaSil
  10. şu sorunlu anlarımda biraz da olsa iyi geldi bu güzel cümlelerin.
    hayatımda en cok başarısızlıklar ve şanssızlığım umutsuzluğa sürükler beni..şu günlerde olduğu gibi..
    sanırım en iyisi olumsuz düşünmemek ve dediğin gibi strese neden olan herşeyden uzak kalmak..

    YanıtlaSil
  11. öykü… Senin olumlu düşünce yapın, kelimelerine fazlasıyla yansıyor öykücüm.
    O nedenle tatlı bir iz bırakıyorsun okuyanlarda…

    yesari… Senden bu şekilde cevap almak zordur ama bunu başardığıma sevindim. :) Sağol yesari, yürekten…

    nєнιяѕєℓ… Terapilerin devamını düşünüyordum aslında :) Öyle güzel cümle kurmuşsun ki yorumunda, konunun başlığı yeniden belirlenmiş oldu. Sesin anlamını hissettim sanki içimde.

    Kelebeğin Ömrü… Güzelmiş, okumamıştım.

    eva… İlginç yaklaşım, derinliğine inmeye çalışıyorum.

    Zeugma… Düşünce anlayışını yazılarından beğenen biri olarak, beğeni dolu sözlerinden mutlu oldum. Bu anlamda ben de sana teşekkür ediyorum.

    meltem… :) ihtiyaca cevap verebildiysem ne güzel, umarım antibiyotik gibi gelir sonradan yazacaklarım. Olumlu yanıtlar da bana farklı bir güç veriyor.

    shenem.. Denemiştir, test edilerek sunulmuştur. :)
    Bazı şeyleri bizzat yaşayarak değerlendirme fırsatı buluyorum.
    Dersler acı verici olabiliyor.

    Sel… Zor bir mimdi ama üstesinden gelmeye çalıştım. Gecikmeli olarak yazdım.

    KaRaMeL… Samimi olmak gerekirse, o tarz olayları hepimiz yaşıyoruz.
    Yaşadıklarımız inanılacak gibi değil diyoruz ama bir de bakıyoruz ki, farklı versiyonu başka bünyelerde gösterime giriyor. Olumlu düşünmek, tek silahımız.

    YanıtlaSil