28 Eylül 2009

Mahjong –Zeka Oyunu-

Kökeni Çin’e dayanan bir zekâ oyunudur. Mahjong, aynı zamanda bir çeşit strateji de denebilir. Taşların şekilleri, oyunun seviyesine göre daha karmaşık görülebilir. Bazıları kolay objelerle hazırlanırken, bazılarını ayırmakta güçlük çekebilirsiniz.

Mahjong, yalnız bilgisayarda değil, serbest taşlarla da oynanan bir oyundur. Bildiğim kadarıyla, Türkiye’de üreten veya pazarlayan bir firma yok. Muhtemelen sebebi, tarz kutu oyunlarının Türkiye’de çok tutulmamasıdır. Yine de ilgilenenler, amazondaki şu üç linke bakabilir. Mahjong1, Mahjong2, Mahjong3


Nasıl oynanır?

Amaç, eşleşen taşları bulmak ve onları yerlerinden kaldırmaktır. Yalnız bu taşların bir tarafı serbest olmalıdır. Açık bir anlatımla, bir taşı diğeriyle eşleştirmek istiyorsanız, seçtiğiniz taşlardan her birinin, sağı veya solunda mutlaka bir boşluk olması dikkat ediniz. İki tarafında taş bulunan çifti seçemezsiniz.

Örnek: oyuntutkunu linkinden mahjong oynayabilirsiniz.
Burada, hangi taşı işaretlerseniz, taşın konumuyla ilgili sol alt köşede bir bilgi çıkıyor.
"New Game" ile yeni oyun seçebilir,
"Restart" ile aynı oyunu tekrar başlayabilir,
"Undo" ile son hamlenizi geri alabilir,
"Moves" ile kaç tane eşleşen serbest çift olduğuna bakabilirsiniz.
"Hint" ise, bir kopya çekme yöntemidir. Size boş olan uygun ikilinin yerini gösterir.

Picture: deviantart

11 yorum:

  1. Allahım bundan 6-7 sene evvel ne oynardık annemle gözlerimizden yaşlar akardı artık ekrana bakmaktan şekillerden hala da çok severim :)

    YanıtlaSil
  2. Severek oynadığım oyunlardan... Böyle konu olması daha da ilginç.. Bir tarihçesi de vardır eminim.. teşekkürler bilgiler için..

    YanıtlaSil
  3. ya Emre aşkolsun yaaa saatlerdir takıldım oynuyorum, zaten gribim gözlerim yanıyor yapılır mı bu bana:) paylaşımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. funda... Ben yaklaşık 9 yıl önce keşfettiğim bu oyunu, aynı keyifle oynamaya devam ediyorum. Yalnız biraz bağımlılık ve stres yapabiliyor. :)

    şirin'den esintiler... Tarihçesi var ama dil bilgim yeterli olmadığından Türkçe'ye çeviremedim :) Bununla idare edeceğiz artık.

    küfkedisi... Valla bilemedim, özür dilerim :) Ben de saatlerdir oyunlara takılıyorum. Öyle olunca paylaşma isteği doğuyor :)

    YanıtlaSil
  5. Ce eeeeeee HAYALİMBEMOLÜMMMMMMM :)

    YanıtlaSil
  6. sen yazıyı bloga koyalı 4 saat olmuş ve ben 4 saat sonra oyunu bitirmeyi başardım. ay ne hırs yaptım be:)

    YanıtlaSil
  7. benim de telefonumda var bu oyun,çözene kadar biraz çaba harcadım tabi ama şimdi müptelasıyım:)

    YanıtlaSil
  8. Süper oldu bu. Kız kardeşim geçen sene Vietnam'a gittiğinde bu oyunun gerçeğini getirmişti. Nasıl oynanacağını bilmiyorduk. Tşk.

    YanıtlaSil
  9. Kelebeğin Ömrü… Nerdesin sen kelebek? Mutlu olduğunu yazmışsın, aman öyle kal sakın değişme :)

    küfkedisi… sen benden de betermişsin :) O oyunlara saatlerce takılınca, gözler kan çanağına dönüyor, o yüzden sınır koymak lazım :)

    kopuğu(köpüğü)… Ben de çözdükten sonra, “keşke çözmeseydim” demiştim, alışkanlık kötü bir şey :)

    Kunegond… Vietnam’ı görmedim ama gidenlerden biliyorum, gezilecek bir yer diyorlar. Bu arada oyunun kutuda taş olarak satılanı getirdiği sanırım. O daha da güzel. Türkiye’de şu an olmayan bir şey. Oyun hakkında aydınlatmış olmak ayrı bir güzellik.

    YanıtlaSil
  10. windows vistaya da koydular bu oyunu, mütemadiyen oynarım

    YanıtlaSil
  11. oynadığım tek oyun desem yeridir.

    YanıtlaSil