05 Ekim 2010

North Face (2008)

Türkçe Adı: Kuzey Yamacı
Orijinal Adı: Nordwand
Tür: Macera / Dram / Tarih
Yönetmen: Philipp Stölzl
Süre: 126 dakika
Oyuncular: Benno Fürmann, Florian Lukas, Johanna Wokalek, Georg Friedrich, Simon Schwarz, Ulrich Tukur, Erwin Steinhauer, Branko Samarovski, Petra Morzé, Hanspeter Müler, Peter Zumstein, Martin Schick, Erni Mangold, Johannes Thanheiser, Arnd Schimkat
Dağcıların “Ölüm Duvarı” diye tanımladığı Bern Alpleri'ndeki Eiger’e tırmanmak, neredeyse imkânsızdır. Berlin Gazetesi’nin haber bürosunda çalışan Luise Fellner (Johanna Wokalek), Berchtesgaden Dağcı Tugayı’nda görev yapan iki asker Toni Kurz (Benno Fürmann) ve Andreas Hinterstoisser’le (Florian Lukas) yakın arkadaştır. Toni ve Andreas dağcılıklarıyla ün yapmaya başlayınca, gazete tarafından onları Eiger’e tırmanmaya ikna etmek üzere Luise görevlendirilir. Böylece hem dağcılar ün yapmış olacak, hem de Luise için kariyerinin dönüm noktası olacaktır. Luise’e kırgın olan Toni’nin başlangıçta teklifi reddetmesine rağmen Andreas’ın ısrarları onları Bern Alpleri'ne doğru sürükleyecek, en iyi rakipleri Avusturyalı Edi Rainer (Georg Friedrich) ve Willy Angerer’e (Simon Schwarz) karşı zirve mücadelesi vereceklerdir. Basın mensupları ve meraklıların heyecanla izlediği tırmanış mücadelesinde, acaba kimsenin göremediği zirveye onlar ulaşabilecekler mi?

Nazi döneminde geçen ve gerçek bir hikâyeden alınan film, zirve mücadelesinin başlamasıyla birlikte gittikçe hareketleniyor. Dağcıların gözünden zirve aşkını izlerken, gazetecilik mesleğinin duygudan yoksun bakış açısını aklınızda sorgulayacaksınız. Heyecanın içinde aşkı, sporun kalbinde sevgiyi ve zirvenin eteklerinde birlikteliği hissedeceksiniz. Harika bir yapım.

Emre Türker

2 yorum:

  1. ben çok etkilenmiştim bu filmden.. hele o son sahne beni dağıtmıştı.. bu da benim o zamanlar yazdığım yazı: Kuzey Yamacı

    YanıtlaSil
  2. izlemek istiyordum bu filmi.şimdi en kısa zamanda almayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil