26 Ekim 2010

The Experiment (2010)

Tür: Bilim-Kurgu / Gerilim
Yönetmen: Paul Scheuring
Süre: 96 dakika
Oyuncular: Adrien Brody, Forest Whitaker, Cam Gigandet, Clifton Collins Jr., Ethan Cohn, Fisher Stevens, Travis Fimmel, David Banner, Jason Lew, Damien Leake, Maggie Grace, Rod Maiorano, Rachel O'Meara, Jeanne Hopson
Huzurevinde part-time çalışan Travis (Adrien Brody) ekonomik sebepler neden gösterilerek işten çıkarılınca, dünyayı dolaşma hayalini düşünmeye başlar. Bunun için yeterli parası yoktur. Gazetedeki bir “denek aranıyor” ilanı, tam da gerekli parayı sağlayabilecek cinsten bir iş olarak görünmektedir. Deney, hapishane şartlarında insan davranışlarını gözlemlemek amacıyla hazırlanmış bir platformda, gardiyan ve mahkum olarak ayrılmış deneklerin psikolojilerini test etmek üzere planlanmıştır. Elemeleri geçen Travis (Adrien Brody) mahkûm, görüşmeler sırasında tanıştığı Barris (Forest Whitaker) ise gardiyanlar arasında yer alır. Başta şartlar oyun gibi görünmektedir. Fakat denekler ortamın psikolojisiyle durumu ciddiye alınca, gerginlik artacak ve tehlike çanları çalmaya başlayacaktır.

The Experiment, 2001 yılında “Das Experiment” adlı Alman yapımı gerilim filminin Hollywood versiyonu. Kıyaslama adına orijinalini izlemekte fayda var. İnsanların, yaşadıkları ortama ne derece uyum sağladığı, ne derece olumsuzluklardan etkilendiği ve zor durumlarda birbirleriyle nasıl kenetlendiği, oldukça çarpıcı şekilde ele alınmış.

Emre Türker

2 yorum:

  1. Canım Medrhabalar; hatır sorum, kaçtım...öptüm.....

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, ben de geldim. Yeni kesfettim blogunu. Guzel paylasimlarda bulusmak umudu ile sevgiler.

    YanıtlaSil