04 Ekim 2009

Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)

Türkçe adı: Buz Devri 3: Dinozorların Şafağı
Tür: Animasyon / Aksiyon / Macera / Komedi / Aile
Yönetmen: Carlos Saldanha, Mike Thurmeier
Süre: 94 dakika
Buzul çağında yaşayan Ellie ve Manny(mamutlar), bebeklerinin dünyaya gelmesini beklemektedir. Aile içinde yeri olmadığını düşünen Diego (kılıç dişli aslan), sorununu Manny’e anlatır. Fakat yanlış anlaşılma yüzünden, dostları ayrılık noktasına getirir.

Bu arada Sid (Tembel hayvan), yeraltındaki buzul bir mağarada içerisinde 3 yumurta bulur. Sahip çıktığı bu yumurtalardan 3 dinozor yavrusu çıkar. Onlarla aile olma düşüncesindeki Sid’in hayali, anne dinozorun gelişiyle son bulur. Büyük dinozor, yavrularıyla birlikte Sid’i de alarak buzulların arasındaki bir geçitten kaybolur.

Sid’in kaçırılması, eski dostları bir araya getirir. Yeraltındaki bu geçit, nesli tükendiği düşünülen dinozorların yaşadığı yere geçiştir. Dinozorların arasına girince mamutlar bile küçük kalacak, Sid’i kurtarmak tahminlerinden de zor olacaktır.

Fındık peşinde koşan Scrat’ın sıra dışı koşuşturmaları arasında, aşk da var. Harika yüz ifadeleri, sevimli tarih öncesi yaratıklarıyla birlikte Ice Age’in bu 3. macerası, yine müthiş olmuş.

Emre Türker

Picture: impawards

10 yorum:

  1. neden bilmiyorum ısrarla hiç bir ice age serisini izlemedim. üstelik çok güzel ,olumlu eleştiriler aldığım halde . en çokta 3 ün güzel olduğunu duydum .
    heryer de de karsıma cıkıyor artık izlememin vakti geldi bence :)

    YanıtlaSil
  2. evet güzeldi ama favorim Ice Age 2

    YanıtlaSil
  3. :D hayalbemol, bu hafta izlediğim filmleri yakalamışsın :D:D:D:D çok ama çok güzel bir animasyon -laf aramızda, the proposal'dan daha güzel :D- korkarım yakında, etten kemikten oyunculara ihtiyaç kalmayacak!

    çok güzel bir film :D

    YanıtlaSil
  4. en sevdiğim animasyon serisi. özellikle bu filmi 3 boyutlu izlemek harika bir keyifti:)

    YanıtlaSil
  5. principessa… Eğer izleme vakti geldi diyorsan, bence ilk bölümü izlemelisin. Yoksa kim nerden geldi, neden birlikteler çok anlamazsın. Her şeye rağmen direk 3. bölümü bile izlesen, yine de eğlenirsin. Fazla ısrarcı olma, izle :)

    soluk… Özellikle Scrat’ın piranalara karşı karatesi tartışılmaz :)

    zahir ve mavi… Özellikle pixar gibi şirketler, normal filmleri geride bırakıyor. Yani yakında insansız filmlere doğru ilerlemek normal gibi :) Hem oyuncu parasından kurtulurlar. İyice insansız yapacaklar her şeyi, insanlar sürünecek :)) Bir seslendirme kalıyor, onları da robot seslerle çözdüler mi, kâr o biçim yani :)))))
    The Proposal’ın klasmanı farklı ya, onları ayıralım bence :)

    YanıtlaSil
  6. küfkedisi... Önceden filmlerde sadece belli bir bölüm 3D olarak hazırlanırdı. "Dünyanın Merkezine Yolculuk" filminden sonra bu olayı iyice genele yaydılar ve benim de hayranlığım iyice arttı. Artık elimden geldiğince 3D filmleri kaçırmamaya gayret ediyorum. Haklısın, bu film de öyle izlendiğinde daha anlamlı oluyor.

    YanıtlaSil
  7. ayyyyyy bu ilk vizyona grdi benm minik perimi gtrdüm hemen....baaaaa yılll dımm!!!!! ben yaaaa bideee (adını unuttum dinozorlara annelik yapan varya:):):)ben onu çok sevdim.......bideee mamut muydu neydi:):)o hayvanların bebekleri oldu yaaaaa şeftalii ozman gercek bebek olmuş gibiiii koca salonda cığlık cığlığa sevdim o salak şeyiii:D:D

    YanıtlaSil
  8. pofiş... Beklentilerini karşılamış ve yorumuna bakılırsa, filmi oldukça benimsemiş görünüyorsun :)

    YanıtlaSil
  9. Bir türlü ısınamıyorum şu animasyonlara..
    Gerçek 1 filmi izlerken ki zevki alamıyorum 1 türlü.. ondandır herhalde..

    YanıtlaSil
  10. snobdog... Pixar'dan önce ben de öyleydim, her şey onların animasyonlarıyla başladı, şimdi hayranım :)

    YanıtlaSil