31 Ekim 2009

The Chronicles of Riddick (2004)

Türkçe Adı: Riddick Günlükleri
Tür: Aksiyon / Macera / Bilim-Kurgu / Gerilim
Yönetmen: David Twohy
Süre: 119 dakika (kesintisiz 134 dakika)
Oyuncular: Vin Diesel, Colm Feore, Thandie Newton, Judi Dench, Karl Urban, Alexa Davalos, Linus Roache, Yorick van Wageningen, Nick Chinlund, Keith David, Mark Gibbon, Roger R. Cross, Terry Chen, Christina Cox, Nigel Vonas, Shawn Reis, Fabian Gujral, Ty Olsson, Alexis Llewellyn
Necromonger, yıldızlar arasındaki Al-Evren denilen yere ulaşmak isteyen karanlığın ordusudur. Onların liderleri Lord Marshal (Colm Feore), Al-Evren’e gitmiş ve yarı insan, yarı başka bir şey olarak geri dönmüş bir yaratıktır. Evrende yaşayan diğerleri, ya inancını değiştirerek onlara katılmalı, ya da ölüme razı olmalıdır.

Yok edilen Furyanlılardan tek kalan Riddick (Vin Diesel), 5 yıl sonra ödül avcıları tarafından bulununca, Hellion gezegenine geri döner. Yaşayan halk, bir kurtarıcı beklemektedir. Öncesinde savaşın içinde yer almak istemeyen Riddick, ona değer veren küçük kızın esir düştüğünü öğrenince, oyuna dahil olur. Fakat kötülere karşı iyilikle savaşmak yeterli olmayacaktır. Kötülere karşı, kötülükle savaşılacaktır.

Oldukça karmaşık bir yapıda geçen film, seyrettikçe kafa karıştırabiliyor. Konu biraz dağınık olduğundan, seyredilmeden önce önbilgi edinmekte yarar var. Riddick’in kurtarmaya çalıştığı küçük kızın kim olduğu, Riddick’in ilk bölümü olan Pitch Black’in izlenmesiyle anlaşılacaktır. Her şeye rağmen, görsel anlamda tam bir doyum sağlıyor.

Emre Türker

Picture: impawards

3 yorum:

  1. Ben ilk filmi bilmiyordum bak ama bunu çok severek izlemiştim.

    YanıtlaSil
  2. Küfkedisi… Ben de bilmiyordum, “Riddick’in kurtarmaya çalıştığı kız kim?” diye araştırırken, diğer filmin varlığını öğrendim :)

    YanıtlaSil
  3. Evet.. Pitch Black bilinmeyen 1 film Ben izledim ve güzel buldum.. İlki daha güzel belki de..

    Riddick günlükleri deniyor.. ama bundan önce çekilmiş 1 film olup olamayacağı sorgulanmıyor sanki..

    YanıtlaSil