25 Temmuz 2009

Last Holiday (2006)

Türkçe Adı: Hayatımın Tatili
Tür: Macera / Komedi / Dram
Yönetmen: Wayne Wang
Süre: 112 dakika
Oyuncular: Queen Latifah, LL Cool J, Timothy Hutton, Giancarlo Esposito, Alicia Witt, Gérard Depardieu, Jane Adams, Michael Etsime, Susan Kellermann, Jascha Washington, Matt Ross, Ranjit Chowdhry, Michael Nouri, Jaqueline Fleming, Kendall Mosby
Sıradan bir gün yaşarken, size üç haftalık ömrünüzün kaldığını söyleselerdi, ne yapardınız? Geriye kalan son anlarınızı nasıl değerlendirirdiniz? Çok pahalı bulduğunuz için gidemediniz yerler, hayallerinizi gerçekleştirmek için cesaret, ya da geri kalan zamanda “neden ben?” isyanlarında çığırtkanlık mı yapardınız? İşte size Georgia’nın hayatındaki ikinci perde…

Bir mağazanın mutfak bölümünde görev yapan Georgia Byrd (Queen Latifah), hayallerini gerçekleştirmek üzere listelemiş, sevgi dolu bir kadındır. Aynı mağazanın farklı bölümünde çalışan Sean’a (LL Cool J) aşık olduğundan, belli aralıklarla bölümünü ziyaret eder.

Georgia ve Sean, olası ilişkilerine hazırlık konuşmaları yaparken, Georgia dolabın kapağına başını çarparak ufak bir kaza geçirir. Hastaneye gittiklerinde doktor, Georgia’ya hiç beklemediği bir haber verir. Beyninde tedavisi adına geç kalınmış tümör tespit edilmiş, kendisine ortalama üç hafta ömür biçilmiştir.

Kendini toparlayan Georgia, hayallerinin ihtimallerini yazdığı defterini çıkaracak, kalan sürede onları gerçekleştirmek üzere tüm parasını harcamaya başlayacaktır.

Last Holiday, en anlamlı komedi filmlerinden biri. Hayalleri gerçekleştirmek üzere beklenen zamanın ertelenmemesi, yaşamı günü gününe ve doyasıya yaşamayı anlatan bu film, kesinlikle izlemeye değecektir.

Emre Türker

Picture: impawards

5 yorum:

  1. Emre Merhaba
    yazını kaldırmanın benimle bir ilgisi varmı?

    YanıtlaSil
  2. güzel bir filme benziyor. buna benzer bir film daha vardı "Bucket List" diye. o da çok güzel bir filmdir.

    YanıtlaSil
  3. Kumsal… Sevgili kumsal, bu kadar ince düşünmen açıkçası beni mutlu etti. Birçok yazımda belirttiğim gibi, yapıcı eleştirileri dikkate almayı tavsiye eden ve uygulayan biriyim. Güzel yazmanın püf noktalarında, cache’ye yaptığım açıklamada senin eleştirine yer verirken, sözlerimi kısa tuttuğumdan, belki yeterince açıklayıcı olmamıştır. O yazıyı şahsen çok içime sinmeyerek yayımlamıştım. Açıkçası bu nedenle de tedirgindim. Senin eleştirin zaten iğneleyici değildi. Sadece kendime pek yakıştırmadığım bir yazıyı kaldırmam için etkenlerden biri oldun. Sonuçta kararı kendim verdim. Samimiyetle söylüyorum, iyi-kötü tüm eleştirileriniz değerlidir. Bu konudaki doğru tepkin adına ayrıca teşekkür etmek istiyorum. Sevgiyle kal…

    desperately-in-love… Evet, o filmi de yazmıştım. Link: The Bucket List Güzel bir bağlantı kurmuşsun.

    YanıtlaSil
  4. Emrem
    yazıyı kaldırmanda etkim olduğu için üzüldüm
    ve eleştiriyi kaldırabildiğin için mutlu oldum
    blog yazarlarına aksii birşey yazınca seni yerden yere vuruyorlar
    ama senin bu ince davranışın beni çok sevindirdi
    zaten seni kırmadan yazmak istemiştim eleştirimi
    eğer kırdıysam özür dilerim
    çok önemsediğim bir bloggersin
    seni seviyorum

    YanıtlaSil
  5. Kumsal… Söylediğim gibi Kumsal, ben de art niyet düşünmedim. Birbirimizin hatalarını görüp uyarmazsak veya uyarılara kendimizi kapatıp özeleştirileri kaldıramazsak, nasıl başarılı sonuca ulaşabiliriz ki! Doğru ve yerinde eleştirin, karşılaştırmalı yaptığın uyarı, gerçekten iyi analiz edilmişti. Ayrıca önemsenmek güzel şey, verdiğin değeri koruyacağımı ümit ediyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil