22 Haziran 2009

Akçakoca Aktaş Şelalesi

Düzce’nin Akçakoca ilçesi, İstanbul ile Ankara’nın sahilde kesiştiği bir nokta sayılabilir. Bu nedenle yaz ayları, hafta sonu tatilcilerinin en çok tercih ettiği yerlerden biridir.

Sahil turizmi için gelen turistlerin yeni keşfetmeye başladığı yerlerden biri de Aktaş Şelalesi’dir. Bundan 15 sene öncesine kadar, şelaleye ulaşmak gerçekten zordu. Şimdi düzenlenen yollardan sonra bu doğa harikasını görmek biraz daha kolaylaştı.

Akçakoca’dan yaklaşık 11 km uzaklıktaki bu şelale, kasabanın en yüksek köylerinden biri olan Aktaş’ta yer alıyor. Şelale yoluna ulaştığınızda, sizi engebeli bir yol bekliyor. Engebeli yola araçla girmek mümkün değildir. Artık bu noktadan sona yürümeye başlayabilirsiniz.

Öncesinde dik yokuştan aşağı iniyorsunuz. Yol boyunca kelebekler ve birçok doğal böcek, size yol arkadaşlığı yapacak. Önceden şelaleye gitmek için birkaç defa dereye girip çıkmanız gerekirdi ama artık tahta köprüler inşa edildiğinden, bu mecburiyet ortadan kalktı.

Dere yolundaki ağaçların dik yokuşlara tutunup hayatta kalma mücadelesi, nefes kesicidir. Hayatınızda belki gördüğünüz en büyük yapraklarla karşılaşacaksınız. Bunlar, kabalak bitkisi olarak adlandırılmıştır. Yalnız yol kenarlarında sıkça rastlanan ısırgan otlarına biraz dikkat, dokunduğunuzda canınız yanabilir.

Şelaleye ulaştığınızda, harika bir serinlik sizi bekliyor olacak. Gerçi öncesine göre kaynağın suyu oldukça azalmış. Duvarlardaki yosunlaşma, kayalardaki sarkıtlar ve suyun tepeden akışı, ziyaretçilerine huzur verecektir.

Emre Türker

5 yorum:

  1. Emre
    muhteşem manzaralar
    gidip görülesi yerler
    ben şelalelere bayılırım zaten
    imkanım olsaydı keşke gitmek için

    YanıtlaSil
  2. Kumsal… Gerçekten güzel bir yer. Yolun bir gün oraya düşebilir, imkânlar içimizde.
    Görmek istediğim o kadar yer var ki, gidemediğim mekânlar için “daha sırası gelmedi” diyorum. Keşkeler olmasın hayatımızda, fırsatlar bizim için, biz ise sıramızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  3. anammmmmmm..nerelere gitmişşşşşş...

    bu kadar söylüyorum...güzel tercihh:))

    YanıtlaSil
  4. Harika bir yer,herkezin görmesini tavsiye derim.Wosvagen klübü ile gitmiştim,hayran kaldım.Seni göremedim ama Hayalbemol:)) Yine farklı zamanlar da aynı mekanlar..

    YanıtlaSil
  5. yesari... Gittim, gördüm, gezdim, geldim. Tercih doğrudur, şahsen aynı fikirdeyim.
    Sen de izlediğim kadarıyla düğünlerden, eğlencelerden, gezilerden çıkmıyorsun yesariiii. :)

    beyaz mendil... Gerçekten güzel. Benim ilk gidişim değil, belki görmüşümdür seni :)
    Oranın havası bir başka güzel beyaz mendil, görmene değmiştir...

    YanıtlaSil