18 Haziran 2009

4x4lük İletişim

İnsan İlişkilerinde 4x4lük İletişimYazar: Oğuz Saygın
Sayfa Sayısı: 136
Kitap Boyutu: 13,5 x 21 cm
Yayınevi: Hayat Yayınları

Sahneyi izleyen seyircileri düşünün. Rengârenk ve farklı… Fakat hepsinin ortak noktası bir var. Sahneyi izlemeye gelmişler. Perde kapanırken ve her biri farklı yönlere dağılırken, farklı yorumlayacaklar sergilenen oyunları. Kimi beğenecek, kimi gülümseyecek, kimi takdir edecek, kimi imrenecek ve kimisi örnek alacak…

Anlattığım hikâye kitapta geçmiyor belki ama anlatılmak istenen buna yakın olsa gerek. Kişisel Gelişim uzmanlarından Oğuz Saygın, çeşitli yerlerde seminer veren, insanları doğru yönlendirmeye çalışan, analizci biri. Kitapta anlatılanlar ise, bu analizle ilgili.

Kitabın içeriğine gelince: Karakterler dörde ayrılıyor. Kırmızı, Sarı, Yeşil ve Mavi… Yazar sizi ufak bir testle değerlendiriyor. Testin sonucu, sizi bu dört karakterden birine yaklaştırıyor. Sonra her birini detaylandırıyor. Ne hissederler, ne yaparlar, onlara nasıl davranılmalı ve nelere dikkat edilmeli.

Oğuz Saygın, yaşadığı eğlenceli hikâyeleri örnek için parçalara ayırmış, anlattıklarıyla gülümsetiyor. Başkalarının hayatından da örnekler vermiş. Size, “atlayın, zıplayın” gibi “hadi, yapabilirsiniz” demiyor, kendinizi tanımanızı istiyor.

Kitap, tarotçuların ilgisini çekecektir. Neden mi? Çünkü tarotçular, resimlendirilmiş karakterleri yorumlayarak okurlar. Burada ise, karakterlerin dağılımı yorumlanmış. Birinde şans faktörü devredeyken, diğerinde ortalama bir genelleme var. Gerçi bana göre, karakterleri net çizgide anlatmak o kadar kolay değil ama yazar bu noktada, karakterlerin harmanlanması durumuna geçiyor. Kırmızı-Mavi’ler, Yeşil-Sarı’lar gibi…

Özetle; karakterleri analiz edip yorumlayan, sınıflandıran ve kısa yaşanmışlarla anlatımı destekleyen bir kitaptır.

Emre Türker

5 yorum:

  1. Ben kitabı okudum, sarı-yeşil'im :)

    YanıtlaSil
  2. Aslı... Eğlenceli, esprili ve barışçıl. Hayat dolu ve renkli olmak güzel bir şey.

    YanıtlaSil
  3. oğuz saygının seminerine katılmıştım.kitapları fena değil ama konuşurken çok başarılı olmadığını farkettim.bence ticari davranıyor.ama sonuçta kitap yazan herkesi seviyorum ben...

    YanıtlaSil
  4. Hmm merak ettim ne olduğumu:)

    YanıtlaSil
  5. tuğba… “Ben fazla neşeliyim, hayatım çok eğlenceli” havasını veriyor.
    Biraz fazla dağılıyor anlatımlarında, belki oradan kaybediyor olabilir. Okuyunca “yazdıklarından çok etkilendim” diyemiyorsun. Mecazen gaz kitaplarından değil yani.

    mosquito... Merak ettiysen, ilgini çekebilir.
    Genelde bende merak uyandıran şeyler, ilgilendiğim konulardır.

    YanıtlaSil