27 Şubat 2010

An Education (2009)

Türkçe Adı: Aşk Dersi
Tür: Dram
Yönetmen: Lone Scherfig
Süre: 95 dakika
Oyuncular: Carey Mulligan, Olivia Williams, Alfred Molina, Cara Seymour, William Melling, Connor Catchpole, Matthew Beard, Peter Sarsgaard, Amanda Fairbank-Hynes, Ellie Kendrick, Dominic Cooper, Rosamund Pike, Nick Sampson, Kate Duchêne, Bel Parker
Twickenham, Londra 1961. Başarılı ve sosyal bir öğrenci olan Jenny’nin (Carey Mulligan) hayali, Oxford’a girmektir. Katı mizaca sahip babası Jack (Alfred Molina), kızının daha fazla çalışması için baskı yapmakta ve güncel hayatını sürekli eleştirmektedir. Bu yoğun tempo içinde bir gün Yahudi asıllı David (Peter Sarsgaard) ortaya çıkar. 30’lu yaşlardaki David’in eğlenceli ve kültürel anlayışı, 16 yaşındaki Jenny’i büyüleyecektir. Aralarındaki yaş farkına rağmen, romantik bir ilişkiye başlarlar.

Jack’in katı tavırları, zengin David’in karşısında bir anda değişir. Kurallar unutulmaya ve eğitim ikinci planda bırakılmaya başlar. Zor hayat ve baskı ardından görülen eğlenceli ve kolay para, Jenny’nin bakış açısında devrimlere yol açacaktır.

Ergenlik döneminde ileriye yatırım yapmaktan çok, gençlerin eleştirel düşünüp kolaya kaçmasındaki tehlikelerden bahsediliyor. Önemli kararlar alınırken ailenin bu konuda yönlendirici müdahalesi, filmin doğru notaya temas ettiğinin göstergesidir. Hayata atılmak üzere hazırlık yapan gençlerin durumunu ışık tutacak niteliktedir. İzlenmekte fayda var.

Emre Türker

Picture: impawards

6 yorum:

  1. Merak ettiğim bir diğer film. Bugünkü filmlerin iyice merak dozajımı arttırdı Emre. :)

    YanıtlaSil
  2. filmi çok begenmiştim ben, hatta ben de blogumda yazmıştım, filmdeki 50s havası inanılmaz güzeldi.

    YanıtlaSil
  3. SirEvo... O kadar film var ki piyasada, hangisini seyredeceksin :)
    Valla ben de hepsini izlemek, bütün kitapları okumak istiyorum ama ömür yetmez.

    noranıngemisi... Tanıtımını inceleyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. hala merak ediyorum bu filmi.
    sen de yazdın iyice arttı şimdi. trailerını izlemiştim çok güzel duruyordu. en yakın zamanda izlemek dileklerimle.

    YanıtlaSil
  5. dün buna gitmeyi çok istedik ama bize göre biraz geç bir saatteydi.umarım buhafta içi birgün gidebilirimm :)

    YanıtlaSil
  6. daha vizyona girmeden önce izlediğim bi filmdi. satan adam oscar aldığını falan söylemişti ama uydurmuş belli. güzel filmdi tabi, nasıl bittiği ne zaman bittiğini anlayamadık. ama izledikten sonra keşke izlemeseydim denilmeyeceğinden eminim.
    herkese şimdiden iyi seyirler.

    YanıtlaSil