27 Şubat 2009

Zeytinyağlı Bezelyeli Enginar

Enginar yemeği deyince hep aklıma bütün enginarlar ve içine konmuş bakla, havuç, patates gelir. Enginar ve iç baklayı zaten çok sevdiğimden onunla ilgili değişik bir yemeği annemden öğrenince gerçekten çok sevindim. Aslında yemeğin aslı iç bakla ile yapılıyor. Ama bu mevsimde taze iç bakla bulamadığımdan annemin dâhiyane fikri sonucu bakla yerine bezelye kullandım.

Malzemeler

Taze kabuğu soyulmuş yarım kilo iç bakla (Ya da yerine yarım kilo bezeleye)
3 adet enginar
2 patates
2 havuç
1 soğan
Dereotu

Yapılışı

Öncelikle bütün malzemeleri, küçük parçalar halinde doğruyoruz.
2 kesme şekeri ve 1 tatlı kaşığı tuzu, 1 bardak (su bardağı) suda eritiyoruz.
Buna ilaveten 1 bardak daha su koyup, malzemeleri karıştırıyoruz.
En son üzerine yarım çay bardağı kadar zeytinyağı koyup, kısık ateşte pişiriyoruz. Aşağı yukarı 30-35 dakika yeterli.

Piştikten sonra üzerine dereotunu doğruyoruz.

Not:Eğer bezelyeyi konserve olarak katacaksanız, son 5 dakikada yemeğe katın ki dağılmasın.
Figen Türker

4 yorum:

  1. Sebze yemeklerini severim,bu yemekte çok güzel görünüyor.Sunumu çok güzel,ellerine sağlık kim yaptıysa ve afiyet olsun.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun diyorum. sebze yemeği sağlımızın bir numaralı dostu. eminim görüntüsü kadar lezzetide güzeldi. iyi geceler

    YanıtlaSil
  3. Neslihan ve Beyaz Mendil çok teşekkür ederim.
    Ben de bir sebze sever olarak, değişik bir sebze yemeği görünce çok seviniyorum

    YanıtlaSil
  4. ya hayalbemol senin yemek yapmak gibi zevklerinde mi vardı?

    bu yemeğe bayılırım:)

    YanıtlaSil