04 Ekim 2011

Doğru kanal, Doğru Yayın, Bilinçli İzleyici

Hayatımızda yeterince dram var diye düşünüyorum. Fakat doymuyoruz. Çünkü dram yüklü gözü yaşlı diziler, ekranlarda misliyle çoğalıyor. Birbirini iğneleyici, reklâmlarla şişirilmiş gereksiz yarışma programları, birbiri ardınca patlıyor.

NTV’yi tebrik ediyorum. Çünkü istikrarlı ve güzel belgesel kuşaklarıyla, haberi dramatik kuşağa dönüştürmemek, sade haber vermek üzere çalışmalarıyla, şahsen beğenimi kazanmış durumda. Takdir ettiğim BBC kanalının harika belgesellerini ve dünyada isim yapmış belgesel filmleri, ekrana taşıyor. Ayrıca yayınevi olarak da, birbiri ardına çıkardığı ve boşluğu dolduran yeni popüler tarih ve bilim dergileriyle, rafları süslüyor. Bununla beraber TRT’nin belgesel atakları, gurur verici. İz TV gibi kanallar ve onları besleyen izleyiciler oldukça ve çoğaldıkça, daha güzel programlar için kaynak sağlanabilir.

Kişisel yaşantımda, ekrana harcadığım vakitler arasından boş programları çıkaralı yıllar oldu. İçi dolmayacak kadar gereksiz tartışma programlarını, faydasız ve ekrana kilitleyen arkası haftaya şeklindeki dramatik dizileri, az sonralarla bezenmiş reklâm dolu medyatik haber şovlarını bırakmak, kişiye müthiş enerji, dopdolu bir zaman, huzur ve keyif veriyor. Çünkü hayatımızda boşa harcanacak kadar gereksiz zaman boşluğu yok.

Belgesel kuşakları, genelde ücretli abonelik gerektiren paket programlarda saklı. Sırf onlar için bu ücreti ödeyecekseniz, klasik ucuz paketler sizin için yeterli olacaktır. Doğru kanalda doğru programları, belli ve planlanmış zaman aralıklarında izlerseniz, bu sizi kaosa sürüklemez.

Unutmayın!
Kendinize ayırdığınız zaman boş değildir. Paha biçilmez zamanınızı çöpe atmayın.

Emre Türker

Picture: flickr

8 yorum:

  1. Emre bey ne kadar haklısınız.

    Halk bu diziler ile uyutuluyor, tartışma programları ile kavramların, değerlerimizin içi boşaltılıyor.

    Nereye kadar gidecek, kim dur diyecek bu duruma.

    Tabiki yine biz...

    Herkes aklını başına toplamalı..

    Sevgiler,

    Bengi

    YanıtlaSil
  2. Bu Benim Yolum… Teşekkürler Bengi, umarım daha bilinçli bir toplum oluruz.
    Benim de ümidim o yönde. Paylaşımlarla sık sık bunu hatırlatmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Kişisel gelişim bloğu havası esmiş buradalarda :) kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  4. gül,gülmek ne çok yakışır sana… Doğrudur. Amaç umut dolu ve mutlulukla bezenmiş bir hayat. Sağlık ve toplumbilim hakkındaki bilgi ve deneyimleri paylaşmak biraz da…
    Tıpkı senin kullanıcı adında kullandığın gülmekle ilgili tatlı sözler gibi :) Düşüncene sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. NTV benim için de ilk sıradadır sevgili Emre. Ve sıraladığın diğer kanalları aynen onaylıyorum.
    Geçen yıl anladım ki ''kaliteli'' diye güvenip seçtiğin bir dizi bile insanı hayal kırıklığına uğratıyor. Daha açıkçası aptal yerine konduğunu anlayıveriyorsun çok geçmeden. Zaten haftalarca izlemesen bile bir sonraki jenerik ve o uzun özetler hiç gerek bırakmıyor seyredilmesine.Dediğin gibi zaman paha biçilmez bir değer.
    Konu ile ilgili yönlendirmen kısa ve öz çok yerinde olmuş...
    Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Zeugma… Ekran, şahsen herkes gibi benim de vazgeçilmezlerim içinde. Onu dışarıda tutamıyoruz. Öyleyse neden en iyi şekilde değerlendirmeyelim ki, değil mi? Evet. Tarihi sandığımız diziler, entrikaya dönüşüyor. Çünkü toplum ancak merakla içeriye çekiliyor. Ah şu merakımız, fayda sağlayacak bilgilerin içeriğine inmek için var olsaydı, şimdi nerede olurduk kimbilir :)

    YanıtlaSil
  7. ya ben de özellikle İz Tv'nin İstanbul ile ilgili olan belgesellerine bayılıyorum..

    YanıtlaSil
  8. Snobdog... İz Tv, yerel belgesel-gezi kanalları içinde başlarda yer alan kaliteli bir kanal.

    YanıtlaSil