02 Kasım 2009

Benny & Joon (1993)

Tür: Komedi / Dram / Romantik
Yönetmen: Jeremiah S. Chechik
Süre: 98 dakika
Oyuncular: Johnny Depp, Mary Stuart Masterson, Aidan Quinn, Julianne Moore, Oliver Platt, CCH Pounder, Dan Hedaya, Joe Grifasi, William H. Macy, Liane Alexandra Curtis, Eileen Ryan, Don Hamilton, Waldo Larson
Oto tamirhanesi işleten Benny (Aidan Quinn) ve akıl hastası kız kardeşi Joon (Mary Stuart Masterson), aynı evi paylaşmaktadır. Dengesiz tavırlar sergileyen ve resim odasına kimseyi yaklaştırmayan Joon’la ilgilenmesi için tutulan hizmetçiler, çok fazla dayanamadan evden kaçmaktadır. Doktoru, onun bir bakımevine verilmesi önerse de, Benny bu duruma karşı çıkmaktadır.

Arkadaşlarıyla, evde kullandıkları eşyalara bahse girerek oynadıkları poker partileri, Benny’nin vazgeçilmezleri arasındadır. Evde yalnız kalmaması için artık Joon da Poker partilerine gelmeye başlamıştır. Oyuna girmeye geç kalan Benny’nin yerine kardeşi Joon geçince, olanlar olur. Oyunculardan Mike (Joe Grifasi), 26 yaşındaki okuma yazma bilmeyen ve sürekli eski filmleri izleyerek vakit geçiren dengesiz kuzeni Sam’i (Johnny Depp), pokerde Joon’a vermiştir.

Benny, kardeşi yetmezmiş gibi bir de Sam’a bakacağını düşünürken, yanılır. Çünkü Sam, kardeşi Joon’la mükemmel vakit geçirmeye başlayacak, bir bakıma hizmetçi sorunu çözülmüş olacaktır.

Eğlenceli geçen film, Johnny Depp’in oyunculuğuyla harika şekilleniyor. İzlenmesi tavsiyedir.

Emre Türker

Picture: moviegoods

3 yorum:

  1. Sevgili Emre,
    Film seçimlerini dikkatle takip ediyorum. Tavsiyelerine uyup birçoğunu izledim..

    Komedi ağırlıklılar bu ara tercihim :)

    Teşekkür ediyorum..

    Devam lütfen..

    YanıtlaSil
  2. Zeugma… Elimden geldiği kadar tanıtıma devam ediyorum. Aslında seyrettiklerim, anlattıklarımın çok üstünde ama her birini anlatmak çok zor. Kimi zaman film anlatmanın, konu yazmaktan daha zor olduğunu söylemişimdir. Çünkü sadece tanıtım yapmak, ana fikrini belirtmek ve filmin seyrederken keyifli akışını bozacak gereksiz bilgiler vermemek için uğraşıyorum. Komedi ağırlığı bu aralar değil, her zaman tercihin olsun. Seyredilen filmin türü, bir şekilde insan psikolojine yansıyor. Bu açıdan az dram, çok eğlence…

    YanıtlaSil
  3. Johnny Depp'in ilk hatırladığım filmi bu sanırım benim için.. İlk burda beğenmiştim galiba.. Güzel 1 performansı vardı..

    YanıtlaSil