13 Mart 2010

Daybreakers (2010)

Türkçe Adı: Vampir İmparatorluğu
Tür: Aksiyon, Gerilim, Bilim-Kurgu, Dram
Yönetmen: Michael Spierig, Peter Spierig
Süre: 98 dakika
Oyuncular: Ethan Hawke, Sam Neill, Claudia Kavran, Mungo McKay, Emma Randall, Michael Dorman, Willem Dafoe, Isabel Lucas, Harriet Minto-Day, Jay Laga'aia, Damien Garvey, Sahaj Dumpleton, Allan Todd, Gabriella Di Labio, Ben Siemer, Peter Welman
Dünyadaki büyük salgının ardından, insanların büyük çoğunluğu vampirlere dönüşmüştür. Aradan 10 yıl sonra, vampirler ölümsüzlüğünü korurken insanlar tükenmeye başlar. Kan açlığı küresel krize neden olunca, yapay kan arayışına gidilir. Baş kanbilimci Edward Dalton’un (Ethan Hawke) araştırmaları olumlu ilerlese de, istenen sonuç elde edilemez. Çünkü insan kanı almayan vampirler hızla yaratığa dönüşerek sokaklarda terör estirmeye başlamıştır.

Edward, insanların besin maddesi olarak kullanılmasına karşıdır. Bir trafik kazası sırasında mücadeleci insanlarla tanışacak ve onların kaçmasına yardım edecektir. İnsanlar yardımın devamını talep edince, mücadeleci Audrey (Claudia Kavran) ve daha önceden vampir olup tesadüfen insana dönüşmüş Elvis lakaplı Lionel’la (Willem Dafoe) beraber, vakit kaybetmeden çalışmalara başlar. Onların arayışı yapay gıdalar değil, dönüşüm üzerine olacaktır.

Vampir görselliği ön plana alınarak, içeriğinde küresel krizin tehlikelerini barındıran, açlık, toplumsal kaos, huzursuzluk, azınlık ve mücadeleyle ilgili sosyolojik sorunlar üzerinde duran, farklı bakış üzerine hazırlanmış bir çalışma. Vampir oluşumlarındaki tüm rivayetler, film içeriğinde kullanılmaya çalışılmış. Dikkat, bu filmde sizi kan tutabilir!

Emre Türker

Picture: impawards

5 yorum:

  1. Vampir manyağı olmama rağmen ve hiçbir vampir filmine kötü dememe gibi saçma bir huyum olmasına rağmen, bu filmden resmen nefret ettim. Berbattı tek kelimeyle.

    YanıtlaSil
  2. Merak ettiğim filmlerden biri daha. HD sunumu çıksa da izlesek. :))

    YanıtlaSil
  3. Vampirlerle ilgili film, kitap vs. ilgisi Twilight ile çıkmayan biri olarak bu filmi merak ediyordum.. Kan tutabilir diyorsan kesin izlemeliyim :) paylaştığın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Tam anlamıyla hayal kırıklığı oldu benim için.Bu konuda da yazmıştım

    http://osiriscemo.blogspot.com/2010/01/daybreakers-izlenmeli-mi-yoksa.html

    Konu kadro şahane işleniş sıfır

    YanıtlaSil
  5. Bu vampirlerin hepsinin adı neden Edward bak ben de ona takıldım şimdi :)))

    YanıtlaSil