17 Mart 2009

Se7en (1995)

Türkçe Adı: Yedi
Tür: Polisiye / Gizem / Gerilim
Yönetmen: David Fincher
Süre: 127 dakika
Oyuncular: Brad Pitt, Morgan Freeman, Gwyneth Paltrow, R. Lee Ermey, Andrew Kevin Walker, Daniel Zacapa, John Cassini, Bob Mack, Peter Crombie, Reg E. Cathey, George Christy, Endre Hules, Hawthorne James, William Davidson, Bob Collins, Richard Roundtree, Allan Kolman, Alfonso Freeman, John C. McGinley, Kevin Spacey, Richard Portnow, Emily Wagner
Kurbanlarını acımasızca öldüren bir seri katil, amacına ulaşmadan önce yakalanmalıdır. Bunu yapmak için, onun düşüncelerini çözümlemek gerekir.

Cinayet masasındaki görevine yeni atanan dedektif David Mills (Brad Pitt), emekliliğe hazırlanan Yüzbaşı William Somerset’ın (Morgan Freeman) yardımcısı olur. Cinayet ihbarı üzerine gittikleri evde, aşırı kilolu bir adamın cesediyle karşılaşırlar.

Dedektif Somerset, şişman adamın evinde oburlukla ilgili ipucu bulur. Milton'un "Kayıp Cennet" kitabından yola çıkarak, katilin 7 ana günah üzerinden ders vermeye çalıştığını fark eder.

1. Oburluk 2. Açgözlülük 3. Tembellik 4. Öfke 5. Kibir 6. Şehvet 7.Kıskançlık

İki dedektif arasındaki buzlar, Mills’ın eşi Tracy’nin (Gwyneth Paltrow) Somerset’i evlerine davet etmesiyle eriyecektir. Bundan sonra yapılması gereken, cinayet serisine bir an önce son vermektir.

Yedi Ölümcül Günah, Hıristiyanlık inancına göre sakınılması gereken önemli günahlardır. Dante’nin İlahi Komedya’sındaki Cehennem, Araf ve Cennet üzerine seyahati, Se7en filmine ışık tutmaktadır.

Polisiye filmler arasında önemli bir sıraya sahip olan film, zekice kurgusuyla izleyiciyi sürüklemektedir.

Emre Türker

picture: impawards

6 yorum:

  1. oyy oyy..
    ortaokuldaydım,filmi psikopat ingilizce öğretmenimiz ingilizce olarak izletiyordu..
    nasıl bir eğitim sistemimiz var düşün artık..
    kesik başı gördüğü anı unutamam brad pitt'in..

    garip ama bana güzel günleri hatırlatıyor bu film :)

    YanıtlaSil
  2. tek kelimeyle mü-kem-mel !

    YanıtlaSil
  3. Üfürükten Prenses… Öğretmenin felsefesine hayran kaldım :) Mutlak tanışmak isterdim kesinlikle, eğitimde sınır tanımayan farklı eğitimcileri severim nedense :) Bak bu filmi size izletip unutulmaz bir an yakalamış anılarınızda

    ELLY… kesinlikle öyle

    YanıtlaSil
  4. Ben de ingilizce oalrak bir kitabını bulduktan sonra Lise Hazırlık sınıfında yıllık ödev olarak okumuştum. Filmini de geçtiğimiz aylarda izledim. :)

    YanıtlaSil
  5. immortalance... Ödev ayrı bir zor da, kitabını okuduktan sonra filmi daha yeni izlemene hayran kaldım :)

    YanıtlaSil