26 Temmuz 2012

OD

Yazar: İskender Pala
Sayfa Sayısı: 359
Kitap Boyutu: 13,5 x 19,5
Yayınevi: Kapı Yayınları

Eşi Sitare, oğulları İbrahim ve İsmail’le birlikte Ucasar’da yaşayan Yunus, bir gece vakti uçan ateşlerin (ateş topları, gülle) sesleriyle uyanır. Büyük oğlu İbrahim başından yaralanmış ve yardım feryatlarıyla kendinden geçmiştir.

Yunus, Sitare ve İsmail’i alevlerden çıkardıktan sonra, feryatları gittikçe susmaya başlayan İbrahim’i iyileştirmek için Satı Nine’nin yolunu tutar. O anda Çekikgözlüler’in acımasız saldırıları devam etmektedir. Satı Nine’ye varmak üzereyken, bir anda bir ateş topunu bağrında hissedecek ve son gördüğü, atlarını üzerine öfkeyle süren Çekikgözler olacaktır.

Derviş Yunus’un hikâyesi (çilesi), ilim irfan yolunda zenginlik arayan Molla Kasım’ın dilinden okuyucuya anlatılıyor. Molla Kasım, aşık Yunus’u aşk dolu şiirlerinden geç de olsa tanıyacak, cahillik edip yırttığı Yunus’un şiirleri adına bir özür dilercesine, onun hikayesini yaşatmak ve anlatmak için Yunus’un kapısında divane olacaktır. Nitekim kimseyi kapısından çevirmeyen Yunus, istemeyerek de olsa onun bu isteğine hayır diyemeyecek ve hikâye, Yunus ve oğlunun ağzından kelimelere dökülerek meraklılara ve inananlara sunulacak.

Prof. Dr. İskender Pala, edebiyat dalında oldukça saygın bir isim. “OD” isimli romanıyla Yunus’u anlatırken, adeta bir yaşayan biyografiyi sunuyor. O döneme uygun kelimeler şimdiki dile ne kadar yabancı görünse de, konu içinde hiç yabancılık çekmiyor, hatta 1300’lü yılların içinde adeta yaşıyorsunuz. Efsaneleşen yol hikâyesini; gözü yaşlı, duygulu, sonunu merakla bekleyerek ve kitabı tam olarak hissederek okuyacaksınız. Bu romanı okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

Emre Türker

8 yorum:

  1. Geçtiğimiz ay indirimden alıp okumuştum. Dili eski ama çok akıcı. Dediğin gibi yaşatıyor insana o zamanları. Tavsiye ederim ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmler kadar kitapları da sık izliyor ve güncelini takip ediyorsun SirEvo.

      Sil
    2. Kitap sevdam askerde başladı. Filmlerden çok daha fazla keyif aldığım kitaplar oldu. Hobi gibi, ne zaman iyi bir kitap görsem alıyorum, kendime kitaplık aldım ufak bir tane, buloraya atıyorum, fırsatı unca okuyorum. :)

      Sil
  2. o dönem hakkında fikir sahibi olmak hoşuma gitti ve tabii ki Yunus Emre'nin hayatını öğrenmek de çok güzeldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarıyla sen de okudun. Yunus Emre hakkında hoş bir anlatı.

      Sil
  3. bir türlü okuamaya fırsat bulamadım merak edıyorum kıtabı.bıraz gerıden takıp edıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat bulduğun bir anda okumanı tavsiye ederim. Tarzına ilgi duyuyorsan keyif alacaksın.

      Sil
  4. ÇOK GÜZEL BİR ESER HERKESE TAVSİYE EDERİM.OKURKEN HEYECANLANACAĞINIZA GARANTİ VERİRİM.MECİT ALBAYRAK.

    YanıtlaSil