27 Kasım 2010

Splice (2009)

Türkçe Adı: Deney
Tür: Bilim-Kurgu / Dram / Gerilim
Yönetmen: Vincenzo Natali
Süre: 104 dakika
Oyuncular: Adrien Brody, Sarah Polley, Delphine Chanéac, Brandon McGibbon, Simona Maicanescu, David Hewlett
Newstead şirketine ait deney laboratuarında protein bazlı bir ilaç üretmek için uğraşan genç çift Clive Nicoli (Adrien Brody) ve Elsa Kast (Sarah Polley), DNA’lar yardımıyla canlı organizma üretmeyi başarırlar. Şimdilik hayvanların sağlığı adına şirketin finanse ettiği geliri insanlarda uygulamak istemeleri, yöneticileri kızdırmıştır. Elsa’nın ısrarları doğrultusunda hayvan ve insan genlerini karıştırarak, gizlice yeni bir projeye girişirler. Çalışmaları sonunda DNA eşleşmesi gerçekleşecek ve yeni bir canlı türü ortaya çıkacak. Dren (Delphine Chaneac) adını verdikleri bu yaratık, zamanla başlarına bela olacaktır.

Bilimde gelinebilecek uç noktaları, muhtemel tehlikeleri ve bilim adamlarının göze alabileceği sorunları içeren film, daha önce denenmiş yeni bir tür üretme fikrinden doğuyor. Baştan sona ilgiyle izleyebilirsiniz. Yaratığın zamanla değişimi sırasında olası gerçeği hayal ettiğinizde, içiniz ürperecektir.

Emre Türker

Picture: impawards

3 yorum:

  1. Tam bir hayal kırıklığı oldu bu film benim için, fena olmayan bir senaryo son 25 dakikada nasıl berbat edilir en büyük kanıtı bu film.

    YanıtlaSil
  2. "Bir filmle ilgili bunları yazmak istemezdim ama, birkaç ayda bir oluyor. Denk geliyorum hiç benim tarzım olmayan, bana hitap etmeyen filmlere. Eminim ki seveni de vardır, süper gelmiştir, tekrar tekrar izlemek istemiştir. Ben almayayım der, 4/10 notumu veririm."

    http://cineshoot.blogspot.com/2010/10/splice-2009-bir-kez-daha-dusunun.html

    YanıtlaSil
  3. ben organizmanın değişimin çok beğendim. Özellikle kanat sahnesini çok başarılı olmuş

    YanıtlaSil