11 Kasım 2010

Yeniden İnsan İnsana

Yazar: Doğan Cüceloğlu
Sayfa Sayısı: 268
Kitap Boyutu: 13,5 x 19,5
Yayınevi: Remzi Kitabevi

Sözlü-Sözsüz, bireysel-toplumsal iletişim konularına değinilmiş, bilimsel ve kişisel örneklerle desteklenmiş, “farkındalık” anlamında mükemmel bir kaynak. Müşteri ilişkilerini doğru yönetmek adına, kurumsal şirketlerin personeline verdiği/verilmesini sağladığı eğitimlerde, konuyla ilgili örneklerin çoğundan yararlanılmaktadır. Yani, birçok eğitimcinin yanında, psikolojiyle yakında ilgili kişilerin de örnek aldığı bir kitap.

Anlatımlar, yazar tarafından araştırılmış ve konuyla ilgisi tespit edilmiş örneklerle destekleniyor. Mesela; Aziz Nesin, Hasan Pulur gibi toplumda yer edinmiş isimlerden faydalanılmakta. Ayrıca, ilgili hikâye ve köşe yazılarını okurken, gerçek edebiyatın ve akılcılığın farkına varıyorsunuz. Çünkü örnek yazıların bütününe bakıldığında, sosyal sorunlara eğilme biçimi, anlatım tarzı ve ifade yeteneği, yazarların değerini ortaya çıkarıyor. Doğan Cüceloğlu’nun tespitleriyle beraber, iletişimde şimdiye kadar gözden kaçan ayrıntıları daha iyi yakalamak mümkün.

Yazarın kitaplarında, konu sonlarında yer alan “sözün kısası” özetleriyle, anlatılmak istenenleri daha iyi kavrayabiliyorsunuz. Piyasada Cüceloğlu’nun kitaplarının daima yerini koruması, reklâm sayesinde değil, ders kitaplarında kaynak gösterilecek kadar iyi olmasından dolayıdır. Özellikle hayata atılmak üzere olan öğrencilere ve hayattan keyif almak isteyenlere tavsiyedir.

Emre Türker

5 yorum:

  1. Merhaba Emre Bey

    Ben bu Kitabı okudum gerçekten tavsiye edilecek nitelikte.Ama zaten dediğiniz gibi cüceloğlunun kitapları ders kitaplarında kaynak gösterilecek kadar iyi.Ayrıca size çok teşekkür ederim, bize bu kitapları tanıtdığını için.Gerçekten çok iyi bir blog oluşturmuşsunuz.

    YanıtlaSil
  2. Cüceloğlu nu, anlatım tarzını severim..bu ders derken hayata ilişkin hepimize gerekli elaltı kitaplarından en kısa zamanda ulaşmalıyım diye düşünüyorum..:))

    YanıtlaSil
  3. Benim de okuduğum ve senin dediğin gibi ''mükemmel'' bulduğum bir kitap Emre. Az önce bulup bir göz attım yine.
    İletişim hem kişisel, hem toplumsal, daha da doğrusu ''iki kişiyi ilişki içine sokan psikososyal bir süreç'' olarak tanımlanırken,
    bu ilişkiler trafiğe benzetiliyor örneğin. Trafik yasasında bulunmayan birçok ''gizli kural''ın uygulandığı durumlarda sonuçların taşıt-sürücü-ölü- yaralı kavramlarıyla örtüştürüldüğü örnekler bana çok ilginç gelmişti.''Trafik polisi tanıdıksa ceza yazmaz'' vb örnekler..

    İletişimdeki sınırlar,beklentiler, sonuçlar..
    Verilen örnekler...

    Öğrencilere tavsiye şahane bir kaynak olduğu ve Cüceloğlu ile ilgili görüşlerinde de hemfikirim..
    Eline sağlık diyorum bemolcüm..

    YanıtlaSil
  4. Inspiration, annemineli, crazywomenrosemary, Zeugma…
    Artı katan yorumlar için teşekkür ediyorum.
    Crazywomenrosemary, kitap elaltında bulunmalı, arada bir bakınmak iyi oluyor.
    Zeugmacım, aynı “tanıdık” ayrıntıları içinde, benim de “profesör” örneği çok ilginç gelmişti. Zaten her biri ayrı ilginç.

    YanıtlaSil